Past deze cilinder op oud model piaggio blok

Mees.

Member
Ik ga voor n vriend van me de krukas, cilinder en lagers vervangen van zijn 1997 Gilera runner dark dream. Dus met trommel disc achter.

Ik heb zelf alleen nog maar met minarelli gewerkt dus weet het volgende niet.

Ik zie dat er oud en nieuw model cilinders te koop zijn, en heb al even op het forum gekeken en kwam op deze post. Hieruit haal ik dat ze iniedergeval uit te wisselen zijn, maar dat het oud model sneller getimed is. Voordat ik alles ga bestellen wou ik even zeker weten dat de cilinder ook zou passen, dus hierbij.

Deze cilinder wou ik halen, en op k parts staat dat die op het 1997 model zou passen, en dat het oude model een 5 hoekige cilinderkop heeft.

Maar op scooterdiscounter staat dat het nieuwe model een 5 hoekige cilinderkop heeft, en de oude 4.

Klopt het dan dat de cilinders wel gewoon op de carters passen, maar de kop niet op de cilinder, of heb ik het verkeerd.

Even in de war dus, verder is advies over welke cilinder en krukas te halen ook welkom. Ik wou voor deze gaan omdat ik hier bij minarelli goede ervaringen heb en cilinderkop erbij komt, maar dat betekent natuurlijk niet dat die voor pia ook goed zal zijn. Voor de krukas wou ik een Doppler S1r halen, omdat hij later misschien een 70cc erop wilt.

Alvast bedankt iedereen:)
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top