This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

passat-> ff jullie mening

Leovinci

Hooligan Member
Ik wil volgend jaar elke dag met de auto naar school gaan, ik ga op en dag zo'n 150 tot 200 km afleggen en heb dus een betrouwbare auto nodig. Ik heb gisteren ff in een passat gereden 90 PK TDI met 73000 km op de teler (eerlijk). Hij rijdt lekker enz,... Wat vinden jullie van een passat ?? Opgezet kan ie volgens mij tippen aan een opgezette golf, maar standaard is ie niet echt sportief, maar een standaard golf ook niet echt... Ik kan niet echt beslissen, , kunnen jullie me overtuigen please...
Thanx a lot0?
 
Ik zou zeker voor een diesel gaan want anders betaal je je scheel aan benzine voor die afstanden die jij rijdt...
Voor de rest zou ik dan een licht autotje kopen omdat hij dan goedkoper is in de wegenbelasting.
En probeer hem te verzekeren op je ouders naam.
Maar een leuk golfje TDI is denk ik wat sportiever (leuker) dan een Passat (meer gezins auto)....
Maar natuurlijk ligt de keuze altijd bij jou.
Suc6 met kiezen.
Greetz
 
Of een BMW 316i....... Maar jah.. zijn op benzine nog niet bepaald zuinig 1:11,5 voor een 1.6 liter. (heb er zelf een)

Maar een Mazdag 323f of zo... is dat niet wat voor jou (met die koplampen die omhoog klappen)

Maar zoals al gezegd is... een Japanse auto is wel betrouwbaarderten opzichte van een Europese auto...
Maar tegenwoordig zijn alle nieuwe auto's zowat even goed.

greetz
 
Neem een leuk Golfje III TDi, of een IV TDi... Passat [vorig model] is echt een fijne auto [de ouders van m'n vriendin hebben er ook 1, 1.8T]... Zelf ook vaker in een 90pk TDi Passat gereden, en vind het redelijk onder de maat... In een Golf komt die motor beter tot z'n recht...
 
Ik zou persoonlijk als je zoveel rij niet teveel waarde hechten aan het sportie vd auto. Je kan beter zorgen dat je een goeie auto heb dan eentje die er super sportief rijd en gewon oncomfortabel is! (als je 150-200km rij per dag zit je zo 2-2,5 uur in de auto per dag!).
Ik zou zelf een jap kopen (toyota ofzo) het zijn niet de meeste snelle diesels maar ze zijn wel betrouwbaar :#.
 
http://www.passatpage.de/images/07.jpg

Dit is een opgezette passat. toch wel vet...
Het probleem is dat het gevaarlijk is een sportief opgezet wagentjete kopen van een jongere, want er is ookmeestal "sportief"mee gereden. Een golf III TDI rijdt idd ook wel lekker (een maat heeft er 1), die 90 pk vormt voor mij als eerste auto geen probleem. Eén ding is zeker, ik wil hem in vertrouwen kopen... Een polo of ibiza ofsow maken ookwel kans, ik ben beetje gek van duitse auto's(ibiza is wel spaans)

Ik doe btw graduaat automechanica volgend jaar, dus om aan een "goedkoop" verlagingssetjeteraken of een 2e hands velgje, mag geen prob zijn. Voordeel isdat ik diepasat nam'n 3 jaar (zal kleine 200 000 km hebben), nog kan gebruiken tot ik geld verdiend heb...
 
wij hebben nu ook een passat, rijd heerlijk en is erg betrouwbaar! mjah meestal wel een stukje duurder...
 
Iemand die zelf in een 90pk passat heeft gereden? Ik wel

Het rijdt niet verkeerd opzich, maar het vermogen is zo minnetjes voor zo'n zware auto. Ik ben er laatst uitgetrokken door een Seat Marbella . Zoek dan een chiptuner zoals Jero/Oettinger/Abt of koop een 110/115pk passat. Dat vermogen zal je echt merken
 
Als je een passat kan kopen zou ik dat doen, zijn zeker erg leuke auto's om mee te rijden.

Alleen denk ik ook dat 90pk wat weinig is, maar ja als jongere kan je natuurlijk niet alles hebben eh (ik zou btw al erg blij zijn met een passat )
 
Wij hebben thuis ook een passat benzine 1.6 100 pk. Niet snel, maar wel fijn en zeker betrouwbaar. En veel ruimte achterin. Maar als je hem voor je eigen gebruikt zou ik eerder een golf 4 kopen. Succes verder.
 
Ik zal nog ff wachten en uitkijken voor een iets lichtere wagen. Een polo of golf ofsow van 90 Pk zal idd wat meer power hebben, eerst een beetje met de trein gaan en ondertss iets anders zoeken die betrouwbaar is dus... Allemaal bedankt voor jullie reacties!!
 
Ik zou zeker voor de passat gaan .
Bijna iedere beginnende autorijder heeft een golf of opel.
Een passat is dan net weer ff wat anders natuurlijk.
En zoals je die foto had geplaatst is het een zeer nette bak.
En wat boeit het vermogen eigenlijk je gaat elke dag heel wat km's afleggen las ik.
Op de snelweg rijdt je 90% van de tijd op 20 tot 30 % van je vermogen, ik bedoel maar.
Als jij het een fijne auto vindt wat doen onze reacties er dan toe...of ben je bang voor je image ?????
 
Passat is relaxt groot!!

En Eric, je kan niet rijden als een marbella je eruit blaascht, of er is echt iets niet goed met die bak :?
 
Passat met 90pk is dodelijk traag, ik rij regelmatig in een 130pk uitvoering en dat is naar mijn mening echt minimaal...