Paar kleine vraagjes

Tofman126

Aerox R
Ik heb van iemand een stage 6 sport pro gekocht. Hier miste alleen de carbonnen membraamplaatjes bij. Welke moet ik nu nemen van malossi bijv... want ik zie dat er verschillende diktes zijn.. en ik weet niet wat er standaard bij die stage 6 cilinder zit.

Verder vraag ik me af of ik me een std naaldlager op een stage 6 sport pro zou kunnen rijden.

En ik mis ook de circlipjes van de zuiger. Ik neem aan dat ik gwoon pen 10 circlipjes moet halen en dat hier verder geen verschillen in zijn?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Naaldlager wordt idd gewoon een mhr.

Ik heb op scootparts een malossi setje klepjes gevonden... hierbij zitten alleen verschilldende diktes ( 3/3,5/4mm ). Hierbij heb ik alleen geen idee welke dikte ik moet nemen en waarmee dit te maken heeft???

Verder heb ik al antwoord over de circlipjes... dus gaat nu alleen nog om de dikte van de klepjes.

Iemand die me hiermee kan helpen?
 
In het setje carbonnen klepjes van Malossi zitten verschillende klepjes met alle een verschillend kleur. Welke je moet gebruiken is even testen. Ik zou die met witte opdruk pakken.

Voor de zekerheid zou ik een Polini of Malossi naaldlager gebruiken, bied toch wat meer zekerheid. Zeker als die standaard naaldlager al is gebruikt.

Die cirklipjes kun je inderdaad gewoon bij de dealer halen en dan aangeven dat je ze moet hebben voor p10. Liefst met zo weinig mogelijk haakjes erin, geeft weer minder kans dat ze eruit vliegen.
 
DeJongh said:
In het setje carbonnen klepjes van Malossi zitten verschillende klepjes met alle een verschillend kleur. Welke je moet gebruiken is even testen. Ik zou die met witte opdruk pakken.

Voor de zekerheid zou ik een Polini of Malossi naaldlager gebruiken, bied toch wat meer zekerheid. Zeker als die standaard naaldlager al is gebruikt.

Die cirklipjes kun je inderdaad gewoon bij de dealer halen en dan aangeven dat je ze moet hebben voor p10. Liefst met zo weinig mogelijk haakjes erin, geeft weer minder kans dat ze eruit vliegen.

Over die carbonnen klepjes. Wat is het verschil dan tussen de 3 diktes... waarmee heeft dit te maken?
 
Hoe dikker je in de kleppen gaat, hoe minder soepel ze bewegen. Dus de gasreactie is minder, maar het is weer beter in de hogere toeren omdat ze beter dicht blijven. Dunne klepjes willen weer gaan zweven op hogen toeren, waardoor het minder mooi loopt, maar is weer beter in de lagere toeren. Je moet dus een balans opzoeken voor jezelf.
Correct me if i'm wrong, ben niet zo'n expert op dit gebied :P
suc6 iig
 
Back
Top