This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Paar hele vage problemen

NickL

Well-Known Member
Heey,

Me scooter heeft sinds 2 dagen serieus kuren.

Setup:
Evo 70 LC
Agp competition uitlaat
21mm met polini filter ( sproeier 98 )
Vl14 membraan
Multivar (4,1 gram rollen en rode drukveer)
Deltaclutch (Zwarte mht veren, aangepast voor sterkste stand) Std kopphuis
Std snaar
power1 p10 as met c4 lagers
Stage 6 temp teller

Nou reed het zaakje allemaal mooi laatste paar dagen, maar hij begon ineens te haperen op top.
Ik d8 huh en checkte mij massadraad, deze zat los en heb hem weer goed gemonteerd.
Volgende dag heb ik me koppelign aangepast en ff gecheckt of alles goed zat.
Zaakje weer in elkaar gezet en toen samen met een kameraad gaan rijden.

Hij ging dik haperen van 30 km.h ong tot aan top.
Liet ik het gas los, leek het net of hij heel hard afremde op de motor.
Terug gereden en toen was het weer even weg..
Even later weer gereden, en begon er iets knetters te trillen in me carter.

Vandaag me carterdeksel er weer ff afgehaalt, maar alles zat nog goed, dus zaakje weer opnieuw ingebouwt.

Ging ik hem zonet starten, eerste blik niets aan de hand, gaf 2 x gas en de scooter begon ineens een steeds harder tjirpend krijsend geluid te maken.
Gelijk scooter uit gezet en omdat ik vermoed dat et uit me cilinder kwam me cilinder eraf gehaalt maar hier was niet mis mee.

Ook zat er geen speling op het bigend lager.

Wtf kan dit zijn, word er aardig gek van want zou gewoon niet weten wat het is???
 
Last edited:
nick_lulof said:
Niets meer aan de hand:S, ding loopt nog steeds schraal...:S

Der loopt gewoon soms iets aan als je het gas los laat.

Heel vreemd

Ik denk toch dat die rubber ringetjes in de koppeling vervangen moeten worden ( die er nu inzitten zijn van een std koppeling en zijn vertieft )

Ik heb ook het gevoel als ik op je scooter rij dat die vermogen mist, het moet gewoon veel bruter lopen, je hebt nu niet eens brute autowheelies.

Dat rattelende geluid is er alleen als je flink hard rijdt en opeens het gas loslaat, bij het terug zakken in toeren maakt die dat geluid en waneer de koppeling ontkoppeld is het weer weg.
Daarom denk ik dat je koppeling vertieft is.