Overtoeren yamaha jog r

ymhjogr

New Member
Hoi

Ik heb een yamaha jog r uit 2004, en heb hier recent een yasuni r ondergezet, nu weet ik dat mijn setup te weinig toeren maakt voor die uitlaat maar eerst dit.

Ik heb een 50cc dr cilinder met standaard 12mm carb met 85 sproeier, (ja ik weet dat hij te klein is maar heb geen geld voor nieuwe), originele vario, 4.3 gram rollen, zwarte malossi 2,2mm trekveren en gele malossi drukveer. Ik heb volgensmij ook een slippende koppeling.

In het begin komt hij heel langzaam naar voren totdat hij ineens bijpakt en dan schiet hij voor 1 seconde naar voren tot de 30 km p/u en dan gaat hij in volle overtoeren maar wilt hij niet sneller(klinkt ook alsof hij stottert), pas als ik bergaf rij ofzo dat hij vanzelf sneller rolt pakt hij goed bij en bij de 50 kmp/u gaat hij echt blazen en rijd ie lekker. Mijn koppelingshuis is ook helemaal blauw aan de randen omdat hij te warm wordt, kan iemand me vertellen wat er allemaal mis is en gedaan moet worden?
 
Advertisement - register to remove this

De Dr50 maakt genoeg toeren voor een Yasuni R, en de 12 mm carb werkt ook perfect.

het probleem in de afstelling is dat de trekveren extreem te zwaar zijn en de Malossi witte trekveren beter zullen werken,
en de gele drukveer die ook te zwaar is verwisselen voor een witte Malossi drukveer.
Als dat gedaan is moet je de rollen opnieuw af stellen , al zou ik aanraden gelijk een betere variateur aan te schaffen aangezien de Minarelli standaard variotjes niet echt goed zijn.

Ik neem even aan dat de koppeling van Malossi is aangezien er geen zwarte trekveren voor de standaard koppeling bestaan?
 
De Dr50 maakt genoeg toeren voor een Yasuni R, en de 12 mm carb werkt ook perfect.

het probleem in de afstelling is dat de trekveren extreem te zwaar zijn en de Malossi witte trekveren beter zullen werken,
en de gele drukveer die ook te zwaar is verwisselen voor een witte Malossi drukveer.
Als dat gedaan is moet je de rollen opnieuw af stellen , al zou ik aanraden gelijk een betere variateur aan te schaffen aangezien de Minarelli standaard variotjes niet echt goed zijn.
Yasuni r is toch het beste voor hoogtoerige 50ccs en laagtoerige 70? Dr 50 is een laag/middeltoerige 50 en iedereen die ik ken zegt dat een 12mm carb veelste klein is
 
De Dr50 is een laagtoerige cilinder en de Yasuni R is voor laagtoerige of licht middeltoerige cilinders zowel 50 als 70 cc.
Ik zou zeggen probeer het en doe een wedstrijdje met diegenen die zeggen dat een 12 mm carb te klein is ,
altijd lachen als je dan van ze wint want ik hoor al wel dat die weinig kaas gegeten hebben van af stellen :)
Het gaat om de toeren, of het nu een 50 cc of 70cc laagtoerig is, beide cilinders maken allebei lage toeren.
 
De Dr50 is een laagtoerige cilinder en de Yasuni R is voor laagtoerige of licht middeltoerige cilinders zowel 50 als 70 cc.
Ik zou zeggen probeer het en doe een wedstrijdje met diegenen die zeggen dat een 12 mm carb te klein is ,
altijd lachen als je dan van ze wint want ik hoor al wel dat die weinig kaas gegeten hebben van af stellen :)
Het gaat om de toeren, of het nu een 50 cc of 70cc laagtoerig is, beide cilinders maken allebei lage toeren.
Zou ik ook zwaarder moeten gaan in rollen? Heb nu 4.3 en had gelezen dat dit ook voor problemen kan zorgen
 
Ik zou de rollen even zo laten en van daar uit testen, je zult niet lager in rollen gewicht hoeven te gaan met die setup,
eerder tot zon 5 gram . Maar dat is een kwestie van even af stellen na dat je de Malossi witte trekveren en drukveer hebt gemonteerd,
dat is de eerste stap van deze afstelling.
Let wel goed op dat je de juiste trekveren koopt aangezien er van Malossi trekveren zijn voor een standaard koppeling of voor de Delta / Fly clutch, de ene set is iets korter dan de andere.
 
Back
Top