This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Overtoeren en topsnelheid valt tegen

db_

Active Member
Goedenavond,

Mijn Jog met Aerox blok maakt op het begin heel veel overtoeren, ik moet het gas 2 seconde open houden om vooruit te komen, half gas of vol gas maakt geen verschil, altijd overtoeren vanuit stilstand.

Daarna rijd die normaal en trekt die lekker door maar de topsnelheid blijft precies 80,2 km/u op de gps, maakt niet uit hoe lang ik rechtdoor blijf rijden.

80 is natuurlijk snel genoeg voor op een scootertje maar ik weet dat er nog meer uit te halen valt alleen weet ik niet waar ik het moet zoeken, zijn er nog dingen die ik kan aanpassen om alles optimaal op elkaar af te stellen?

Polini Corsa 70cc (zo uit de doos niks aan gedaan)
Polini Team 4 uitlaat onbegrensd
Dell’Orto 17,5 mm PHVA
Malossi MHR Overrange 2006 Variateur
Malossi Rode drukveer
Malossi Gele trekveertjes
5,1 gr rollen
Carbon membraanplaatjes
Doppler S1R krukas

De rest allemaal origineel, of std imitatie natuurlijk.

Als er meer informatie nodig is laat het weten.
 
Ik gok dat die rode drukveer te zwaar is. Ik denk dat je een gele nodig hebt. Dit kan het probleem veroorzaken. Wat je ook nog kan controleren is of de snaar niet doorslipt en of de koppeling.
Aan je setup te zien is je koppeling origineel of imitatie. Een deltaclutch zou het een stuk beter goed
 
Overtoeren vanuit stilstand lijkt mij een kwestie van te strakke trekveren of verglaasde of versleten koppelingsschoenen of slippende v-snaar.