oude scooter importeren vanuit Duitsland

janmetdepet

Well-Known Member
Hoi ,
ik ben hier nieuw op het forum. Ik zou me graag een scooter willen importeren vanuit Duitsland in Belgie?
Het is een oude zündapp van 1978 8)
Heeft er iemand een idee wat ik hiervoor allemaal moet doen?

Thx,
Herman
 
Advertisement - register to remove this

Weet niet of het bij brommers hetzelfde gaat
maar bij auto's moet de buitenlander zijn kentekenplaat en kentekenpapier meenemen, en kan hij in zn eigen land een vrijwaring krijgen.
Dan kun je hem hier op naam laten zetten.
Daarna moet je hem dacht ik nog laten keuren.
 
Scooter importeren

Inderdaad...het gaat over een R50 . Tja...ik kijk zowat overal (ebay+ koopsites) om aan eentje te geraken...vind het gewoon een fantastisch ding.
Alleszins bedankt voor de tip.
Als ik hem hier heb staan laat ik nog van me horen :)
 
je kan een keer op oldtimerbeurzen gaan kijken,nu de zomer begint en dan zijn er overal bijna elk weekeind in de dorpjes wel 1 beurs tezien. gewoon de lokale reclamekrantjes in het oog houden of iedere maand de oldtimer gids kopen( www.amklassiek.nl ) ;) daar kom je zoon r50 nog heel af en toe tegen al zijn het uiteraard meer brommer oldtimers die daar staan (kreidler, puch, zundapp, flandria, honda en batavus brommers die je hier dus nog amper in het straatbeeld ziet)

een oldtimer op ebay kopen zonder hem te zien raad ik sterk af, je weet nooit wat je koopt :) altijd een keer gaan kijken en testrijden anders heb je soms echt een wrak te pakken.

succes met je zoektocht!:)
 
Back
Top