Oude agm retro opvoeren (tips nodig voor onderdelen)

Markies

New Member
Ik krijg een oude 4t euro 2 agm retro, is al opgevoerd maar ik wil heb echt een stuk sneller laten lopen. Ik zit te twijfelen om een goedkope cilinderset van 100cc te kopen en goedkope carb 22mm wrss en nog wat andere dingen hebben jullie tips wat ik erop moet en kan doen ik vind optrekken het belangrijkste m’n budget is rond de 150-180 euro. Is een gy6 motor (logisch denk ik)
Post automatically merged:

Heeft iemand tips?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Wat je wil , je wil een cilinderset van 100cc , die zal er vast tussen staan , en carb ook , pakkingen , en misschien een andere vertanding .
Ik ben helemaal niet thuis in het opvoer gebeuren , maar je zal vast nog meer antwoorden krijgen .
ik had gekeken voor een 100cc cilinder set (45 euro ofz) (die bleek 135cc te zijn als je kijkt naar de afmetingen), ik had een PWK Carb set (60 euro) erbij gekozen en dan nog een snelle Bougie (5 euro) en een betere Variator kit (18,44 euro) uit china en dan nog nieuwe vertanding 11/42 dat lukte voor onder de180 euro heb ik dan niet een nieuwe Nokkenas nodig?
 
100 cc of groter gaat:
A: niet passen
B: je onderblok slopen
C: ook niet lekker lopen: je krijgt een mega zuiger, die een kort rotslagje maakt (of je moet de krukas ook omtoveren)
als je het tòch probeert, neem dan een grotere kop mèt nokkenas. alleen een nokkenas is niet genoeg, dat ding gaat niet ademen door de kleppoortjes van een 50 cc (en dan heeft die 22 mm carb. ook nùl of zelfs negatief effect)
 
100 cc of groter gaat:
A: niet passen
B: je onderblok slopen
C: ook niet lekker lopen: je krijgt een mega zuiger, die een kort rotslagje maakt (of je moet de krukas ook omtoveren)
als je het tòch probeert, neem dan een grotere kop mèt nokkenas. alleen een nokkenas is niet genoeg, dat ding gaat niet ademen door de kleppoortjes van een 50 cc (en dan heeft die 22 mm carb. ook nùl of zelfs negatief effect)
aliexpress adverteert hem als 100cc wat moet ik daarom doen en hoeveel mm carb moet ik dan nemen?
Post automatically merged:

100 cc of groter gaat:
A: niet passen
B: je onderblok slopen
C: ook niet lekker lopen: je krijgt een mega zuiger, die een kort rotslagje maakt (of je moet de krukas ook omtoveren)
als je het tòch probeert, neem dan een grotere kop mèt nokkenas. alleen een nokkenas is niet genoeg, dat ding gaat niet ademen door de kleppoortjes van een 50 cc (en dan heeft die 22 mm carb. ook nùl of zelfs negatief effect)
ik twijfel heel erg of het wel echt 100cc is maar hij de Glixal GY6 100cc 50Mm Scooter Motor Grote Boring Cilinder Rebuild Kit Cilinderkop Assy 4-Takt 139QMB 139QMA bromfiets (64Mm Valve) als je de berekening doet is dat geen 100cc maar 125 cc (ik heb nu de 64mm gekozen in de plaats van 69 want ik vond het toch wel extreem) wat zou ik doen of gewoon een andere zoeken
 
Last edited:
aliexpress adverteert hem als 100cc wat moet ik daarom doen en hoeveel mm carb moet ik dan nemen?
Post automatically merged:


ik twijfel heel erg of het wel echt 100cc is maar hij de Glixal GY6 100cc 50Mm Scooter Motor Grote Boring Cilinder Rebuild Kit Cilinderkop Assy 4-Takt 139QMB 139QMA bromfiets (64Mm Valve) als je de berekening doet is dat geen 100cc maar 125 cc (ik heb nu de 64mm gekozen in de plaats van 69 want ik vond het toch wel extreem) wat zou ik doen of gewoon een andere zoeken
jij moet helemaal niks van mij, ik zou:
het bij die 64 mm zuiger/cilinder houden.
daar een passende (grotere) kop bij zoeken vóórdat ik überhaupt iets met m'n carburateur zou doen.
(wat "adviseert/adverteert" Ali voor die carburateur? volgens mij is 24 mm standaard voor een èchte 125 cc motorscooter..
ik denk dat je voor 100 cc genoeg hebt aan een 20: een carburateur laat niet alleen lucht door, hij moet er benzine bij mengen en dàt gaat beter als hij niet tè groot is.
 
jij moet helemaal niks van mij, ik zou:
het bij die 64 mm zuiger/cilinder houden.
daar een passende (grotere) kop bij zoeken vóórdat ik überhaupt iets met m'n carburateur zou doen.
(wat "adviseert/adverteert" Ali voor die carburateur? volgens mij is 24 mm standaard voor een èchte 125 cc motorscooter..
ik denk dat je voor 100 cc genoeg hebt aan een 20: een carburateur laat niet alleen lucht door, hij moet er benzine bij mengen en dàt gaat beter als hij niet tè groot is.
de carb ga ik niet via ali bestellen ik ben van plan deze te halen https://www.amazon.nl/Hippotech-Car...0019&sprefix=21mm+pwk+carb,aps,75&sr=8-3&th=1

en dan als cilinder
Post automatically merged:

ik zie net dit is niet de set inclusief inlaat luchtfilter enzv

 
tot je ook het trefwoord "kop" gebruikt, wens ik je veel succes.
ik heb zelf nog heel weinig ervaring met brommers enzv, daarom ga ik hem met mijn oom bouwen, hij werkt in autos en motors en kan zoizo goed helpen bij deze brommer. hij bouwt ook zijn eigen dingen dus dat komt wel goed, alleen ik moet de onderdelen uitzoeken daarom vroeg ik hier om hulp
 
Back
Top