Orion agb 29

f0226

New Member
Oke vraagje ik had dus bij mijn Orion maar 2 bar compressie ik heb nu mijn cilinder eraf maar weet niet zeker of mn zuiger nog redelijk is of aan vervanging toe is iemand die mij kan helpen?IMG20240629144640.jpg
 
Advertisement - register to remove this

En dat moeten wij kunnen zien op basis van 1 foto?

Ik weet ook niet wat je van plan bent, maar bij een nieuwe cilinder zit gewoon een nieuwe zuiger. Dus hoe de oude zuiger er aan toe is, is ook niet echt belangrijk.
 
En dat moeten wij kunnen zien op basis van 1 foto?

Ik weet ook niet wat je van plan bent, maar bij een nieuwe cilinder zit gewoon een nieuwe zuiger. Dus hoe de oude zuiger er aan toe is, is ook niet echt belangrijk.
Ik heb gelezen dat het of aan mn pakkingen of aan mn cilinder/zuiger kan liggen pakkingen heb k nog liggen, daarom vraag ik is deze zuiger nog bruikbaar. Ik heb ook nog wel fotos van de kleppen en de cilinder zelf gemaakt.IMG20240629151513.jpgIMG20240629151438.jpgIMG20240629151455.jpg
 
Een zuiger zal meestal slijtage tonen onder jouw duim en aan de kant tegenover jouw duim. Als je alles schoonmaakt en kleppen lekkage uitsluit, alle ringen in een Mercedes-ster draait en met nieuwe pakkingen weer in elkaar schroeft, moet je een heel eind komen dunkt me.
Denk om het ontspannen plaatsen van de spanner.
Groet,
 
Heb je de kleppen ook al eens gesteld voordat je alles uit elkaar haalde?

Ik vind het er niet heel slecht uit zien, maar op die foto's zie je natuurlijk ook maar de helft.

Je kan ook even controleren of je kleppen niet lekken door wat benzine in de kop te doen. Als er benzine lekt, lekken je kleppen.
 
Ok, dankje zal het controleren. Waarmee zou ik dat schoon moeten maken?
Post automatically merged:

Of aan de kop.
Compressieverlies kun je niet altijd met het oog zien.
Ook een zuiger/cilinder/cilinderkop met compressieverlies kan er op het oog goed uitzien.
Ik kan het op de foto niet goed beoordelen maar hoe is de schroefdraad van het bougiegat?
Bougie draait er gewoon soepel in en uit en t draad ziet er goed uit lijkt me
 
het lijkt mij , als ik de eerste foto van de cilinderkop zie , de inlaatklep erg ingeslagen is , maar zoals gezegd erg moeilijk zo via foto's .
Leg de kop eens neer , en giet benzine in de verbrandings kamer , met de bougie er vast in . Lekt er dan benzine langs de kleppen ?
 
Back
Top