Ervaring met orion rx50

Henkie-T

Member
Hoi, ik heb interesse in een Orion rx50 alleen heb ik veel verhalen gehoord rondom deze brommer. En omdat dit om een chinees merk gaat ben ik extra voorzichtig. Heeft iemand toevallig ervaring en raad je ze aan? Moet je ze veel onderhouden of niet? En hoe zit het met de betrouwbaarheid. Ik zat te denken om er een te kopen met een 125cc blok er onder deze wil ik dan begrenzen met een draadloze begrenzer dit komt omdat ik in een gebied woon met veel rollerbanken. Is het erg goed hoorbaar of valt dit mee als hij begrensd is op 50?
 
Advertisement - register to remove this

het model deed me in eerste instantie aan een Senda denken...
maar om je vraag te beantwoorden, zijn eerst wat antwoorden op andere vragen nodig:

- waarom 125cc?
een 125cc lijkt me in eerste instantie vooral bedoeld als A1 categorie motorfiets.
ga je m dan bij ontvangst afknijpen vóór je m als brommer laat registreren?

- waarom sneller maken als ie al snel genoeg is?
als je in een zone woont waar veel gecontroleerd word, is het raadzaam om eens na te denken óf je op wilt voeren...
naast dat je dan niet verzekerd bent, zitten de smerissen ook niet stil, en kennen zij net zo goed als wij de kunstjes van het opvoeren.

- ga je er al een begrenzer inbouwen terwijl je dan nog in je garantie periode zit?
zoals je zelf zegt is het een chinees, en nog vrij onbekend merk...
of hij opvalt door zn geluid hangt af van hoe je m af wilt gaan stellen.
maar als jij er aan gaat sleutelen, kun je fluiten naar je garantie als er een fabrieks mankement boven water komt...
 
Dat is net zoiets als de Nox Bullet 50cc.
Ik zou hem staan laten.

Ken iemand die zo 1 heeft.
Alleen maar ellende met dat ding.
Heb er al samen met eigenaar paar keer aan gesleuteld.
 
Back
Top