Originele witte verf speedfight?

Manu76

Burn and rise...
Hoi, Peugeot speedfight 3 2takt 2010,

Volgens mij heb ik dit al eens gevraagd maar dat was voor een andere scooter.

Is er een manier om "de witte verf" code of zo te achter halen?

Ben de Peugeot onder handen aan het nemen, motorisch is zo goed als klaar.

Andere 50cc nieuwe cilinder er in gebouwd en de scooter draait mooi.

Nu ben ik cosmetisch bezig. Kappen mooi zwart gespoten enz.

Bij de voorzijde (wit) moet nog het een en ander gebeuren qua spuiten.

Spuiten lukt me aardig maar ik wil, wit, wit houden.

De vraag is dus of iemand zo weet welke witte verf word gebruikt? Code of zo?

Ik sta open voor advies...

Gr Manu
 
Advertisement - register to remove this

Staat er niks op je typeplaat waar ook je framenummer opstaat?
Volgens mij zit er bij Piaggio een sticker in de helmbak met ook een code.

Maar als het echt helder wit is kan je ook gewoon een witte spuitbus kopen lijkt me?
 
Het punt is dat ik maar een gedeelte van de kap onder handen wil nemen. Niet de hele voorkap. Die ziet er nog redelijk goed uit.

Het gaat om dit stuk, (zie foto), dus het zou het mooiste zijn als er niet te veel kleur verschil is. De ophangpunten zijn niet de beste meer dus ik wil de voorkap laten zitten

Zou het de hele kap zijn dan had ik niks gezegd.

Vraag ik me meteen af hoe ik dit punt, zie foto, goed kan krijgen. Die met het rode rondje. Zit namelijk veel spanning op. "Blijft terug floepen"

Zie foto's:
 

Attachments

  • 15879731794123405237230207027809.jpg
    15879731794123405237230207027809.jpg
    161.5 KB · Views: 8
  • 15879732223402624665168093845329.jpg
    15879732223402624665168093845329.jpg
    123.1 KB · Views: 8
  • img_1587973304990.jpg
    img_1587973304990.jpg
    209.3 KB · Views: 8
Ik ben eruit. Ga toch beide paneeltjes spuiten.

Misschien raar voor jullie maar het volgende werkt!:

Ik gebruik witte grondverf, fijn opschuren, spuiten, drogen enz. en dan hoogglans aflakken. (Voor de witte delen)

Het aflakken geeft toch een mooi eindresultaat vind ik zelf. En dat voor 1K lak!

Andere zwarte stukjes doe ik met zwarte hitte bestendige verf, panelen verwarmen, (hete lucht pistool) spuiten enz. En dan hoogglans aflakken.

De keuze voor die 2 type verf (zwart en wit) heb ik bewust gekozen, ook bij andere scooters, omdat deze heel snel drogen en goed fijn te schuren is daar ik geen spuitcabine heb.

Op deze manier krijgt stof nauwelijks tot geen kans om zich te hechten. :)
 
Hittebestendig lak moet je vaak gedurende 30-60 min verwarmen op 130-160 graden om de lak uit te laten harden

Ligt aan het kunsstof en het daarbij horend smeltpunt. Het ene plastic/kunsstof smelt bij 30 graden, anderen bij 180 graden, anderen zelfs pas bij 260 graden.

Bij een gespoten uitlaat komt het vanzelf goed als je ermee rijd.

Na veel testen met temperaturen en afstanden hou ik de temp voor de kap (zonder verf) op 80 graden en de lak bij ongeveer 240 graden. Alles op ongeveer een meter afstand.

Tijd ongeveer 20 minuten. Niet zo constant als een oven maar ik boek goede resultaten met mijn hete lucht pistool. En gaat steeds beter.

Liever 240 graden vanaf een meter dan 180 graden er dicht boven op. De lak verbrand dan met krakelee als gevolg.
 
Back
Top