Opvoeren

Hallo,

Ik heb een Sym Jet 4 2014 4takt. Nu heb ik de varioring eruit gehaald en er een onbegrensde cdi ingezet. Hij gaat nog maar 60, wat zijn de opties om hem nu nog sneller te laten gaan. Ookal is het maar 65.

Alvast bedankt voor het denkwerk en de moeite.
 
Advertisement - register to remove this

Dat is niet 1,2,3 uitgelegd aan je,

Opties onder andere:

Snellere / grotere cilinder,
Zwaardere rolletjes,
Trek en drukveer,
Vario,
Koppeling,
Enz.

Hoeveel grams rolletjes heb je er momenteel in?
 
Probeer hem eens beter af te stellen voordat je aan opvoer onderdelen gaat beginnen. Als je hem ontgrensd dan moet de hoofdsproeier vergroot worden.. En ja dat MOET want origineel van de fabriek af lopen alle scooters erg schraal (wegens de milieu eisen.

Dus

* Sproeier vergroten (waarna toe weet ik niet aangezien ik de standaard maat ook niet weet. Maar denk dat je wel 4 stappen omhoog kan.
* Controleer de vario rollen op slijtage. (als er vlakke kanten eraan zitten dan werken ze niet goed.
* Controleer je aandrijf riem. Mocht er al minimaal 10.000 km erop zitten is het raadzaam een nieuwe te monteren.
* Controleer het loop vlak van de vario. (als de riem hele tijd een klein gedeelte van de vario heeft gebruikt en ingesleten is, komt de riem nooit meer over het ingelopen randje meer. Mocht dat zo zijn een nieuwe vario erin zetten.. (het is niet echt heel vreemd dat door de vario ring, de vario 4x harder slijt. Een ontgrensde vario zal altijd mooi egaal overal over heen lopen dus geen ingesleten oppervlak.
* Zorg ervoor dat het luchtfilter matje schoon is.. Sommige luchtfilters hebben een uitneembare cardridge.. Deze vervangen met een schone cardridge.

Als de scooter goed afgesteld is zou die toch wel de 68 km/u op de teller zo ongeveer wel moeten halen.

En daarna pas met de verdere afstelling van de rollen gaan spelen.
 
Back
Top