Opvoeren vespa

toscana

New Member
Ik heb een vespa Primavera 2019 b klasse 50cc iget ik heb een polini kit bestelt aangezien ik deze wil opvoeren en hij momenteel heel traag optrekt ik heb hierbij 5,3 g rollen gekregen en 6,3 g rollen welke zou ik het beste kunnen doen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je nu problemen met de Polini kit(een vario bedoel je denk ik)? Kwestie van proberen en even zien wat er nu in zit. Je kan beginnen met een mix van beide en dan even kijken of je iets zwaarder of juist lichter wil (respectievelijk minder toeren of meer toeren)
 
Heb je nu problemen met de Polini kit(een vario bedoel je denk ik)? Kwestie van proberen en even zien wat er nu in zit. Je kan beginnen met een mix van beide en dan even kijken of je iets zwaarder of juist lichter wil (respectievelijk minder toeren of meer toeren)
Ik heb de kit er nog niet onder gedaan ik ga dit komend weekend doen ik wil el vooral voor zorgen dat mijn optrek verhoogt een vriend van mij raden mij aan om 6,3 g rollen te gebruiken omdat die zorgt voor een snellere optrek maar een mindere top snelheid
 
Dat is naar mijn idee niet helemaal juist. Met het ideale rollengewicht is de trekkracht het hoogst en de topsnelheid ook. Afstellen is ook nog persoonlijk en afhankelijk van de belasting, het totaalgewicht in deze. Even als voorbeeld; stel dat jij 20kg zwaarder bent dan je vriend, dan zou je in theorie 'iets' lichtere rollen moeten nemen om hetzelfde toerental te behalen. Dit is theoretisch maar ik hoop dat je zo een beetje kan begrijpen hoe het werkt. Sowieso zou ik gewoon een setje plaatsen en daarna even kijken. Variorollen veranderen is ook zo klaar tenslotte.
 
Back
Top