Hier ligt een 4takt motortje onder. Vanuit de importeur zijn deze begrenst op de cdi en in het vario. Voor de cdi zijn snellere varianten tekoop. Het vario kan je voorzien van een gladde bus (glijbus in het vario)
Voor de CDI zijn geen snellere varianten te koop op een super8, die heeft een andere cdi. Hoeft ook niet want de originele kan je ontgrenzen... als je dat doet gaat hij echter idioot veel toeren maken bij een relatief lage snelheid. De super8 is niet hetzelfde als andere kymco's!!!!
Gewone gladde variobus is ook niet zo nuttig, beter meteen een sportvario dan heb je zo 10km/h meer dan met de originele ontgrensd.
Voorbeeld:
Super8 met gewone gladde 38mm bus: max 52km/h bij 7700rpm.
CDI ontgrenzen: 65 a 70km/h bij 9000rpm
Super8 met ncy overdrive vario en cdi standaard: 62km/h bij 7200rpm.
oke ik heb, vrijdag zo'n setje gekocht bij mijn dealer
daarin zit een gladde bus, een sproeier maatje 82, een shim???, een een soort van ring met 3 plaatjes eraan(een sterretje)
ook heb ik deze in mijn scooter laten zetten, en behaal ik een snelheid(@tachometer) van 60 km/uur.
Gefeliciteerd maar nu knal je bij de 60 in de toerenbegrenzer. Als je de NCY vario had gemonteerd had je bij 62km/h maar 7200 toeren gemaakt, dat is een veel lager verbruik en windmee had je top veel hoger gekund.
oke ik heb, vrijdag zo'n setje gekocht bij mijn dealer
daarin zit een gladde bus, een sproeier maatje 82, een shim???, een een soort van ring met 3 plaatjes eraan(een sterretje)
ook heb ik deze in mijn scooter laten zetten, en behaal ik een snelheid(@tachometer) van 60 km/uur.