Opvoeren Aprillia SR 2000 watergekoeld

reflex_xxl

Well-Known Member
Hey..Ik ben beetje newbie in het tunen van scooters. Maar ik wou graag mijn Aprillia SR 2000 wat opvoeren om omstandigheden (kapotte uitlaat enz.) hij loopt nu ongeveer 80. Alle begrenzers zijn eruit. Mijn vraag is wat voor uitlaat kan ik er het best onder zetten met wat voor gewichtjes enz. Bedoeling is dat de top iets hoger komt te liggen dat ie wat sneller trekt maar dat hij vooral mooi rijd en niet na 300 Km. uit elkaar rammelt.

Alvast bedankt,
 
Advertisement - register to remove this

Yasuni R is beste uitlaat voor morini blok, leuke optie is misschien de doppler die sinds kort voor morini blokken verkrijgbaar is (als je minder geld heb te besteden)
 
Je kunt ook een metrakit kopen.Heb ik ook een tijdje gehad.
Zijn niet duur en presteren toch wel netjes vind ik 95 @ aprilia teller.
Heb nu Yasuni R ,blaast toch wel wat beter.Maar dat merk je ook in prijs.0?
 
Ok bedankt voor de reacties ik heb eens wat rondgekeken maar ik zag vaak staan dat een Yasuni R voor een 70cc cilinder is. Die van mij is voor alle duidelijkheid gewoon standaard. Zijn er verder ook nog wat goedkopere alternatieven. Tnx
 
Op je standaard cilinder zal deze Yasuni R goed presteren, je hebt dit neem ik aan op scootparts.nl gelezen?

Nou, het is algemeen bekend dat de R goed presteerd op standaard 50/ giet 50 / en de langzamere 70's :)

Dus, koop een R of een Bidalot S2..die is er namelijk bijna identiek aan :)
 
Originally posted by Vass 8)
Op je standaard cilinder zal deze Yasuni R goed presteren, je hebt dit neem ik aan op scootparts.nl gelezen?

Nou, het is algemeen bekend dat de R goed presteerd op standaard 50/ giet 50 / en de langzamere 70's :)

Dus, koop een R of een Bidalot S2..die is er namelijk bijna identiek aan :)
bidalot s2 is er niet voor een sr2000
 
Originally posted by bobhoofdt
Je kunt ook een metrakit kopen.Heb ik ook een tijdje gehad.
Zijn niet duur en presteren toch wel netjes vind ik 95 @ aprilia teller.
Heb nu Yasuni R ,blaast toch wel wat beter.Maar dat merk je ook in prijs.0?
[/QUOTE

95 km.
Vindt ik nog best hard voor een originele scooter met een snelle uitlaat. Heb je er nog meer aan gedaan, want ik heb 70cc MK, Polini fucky uitlaat, en hebo vario en ik haal pas 95 met rolletjes 4,9
 
Beetje late post sorry. Maar ik lees hier dat als je er dus die Yasuni R onderzet hij 95 haalt @ aprillia Teller. Ik haal nu ook 90 zonder raceuitlaat niet om op te scheppen ofzo maar ga je dr dan maar 5 km/h op vooruit. Hep nu alleen alle begrenzers eruit (buisje bij uitlaat, prop eruit, varioring enz.) Greetz..
 
niet alle tellers van een aprilia wijken even veel af. De ene geeft 110 aan als je 75 rijdt en de andere 100 als je 80 rijdt ofzo, maar het kan natuurlijk ook veel extremer. Bij mijn eerste scoot ging de teller rond voor ik aan de 20 zat 8P
Met een fatsoenlijk afgestelde r zal je wel wat meer winnen dan 5km/u
 
Ok tnx dat wou ik ff horen vind het anders nog wel behoorlijke investering namelijk!!! maar goed ik koop dus yasuni R wat moet ik er verder nog bijkopen zodat hij mooi rijd (goeie top, behoorlijke trekkracht) Tnx again!
 
110 teller met Giannelli sport pro 6
110 teller met Yasuni R
100 teller met Polini Funky

Gilardoni 70, 17,5 , Hebo vario en Yas R zorgde voor dik teller uit (105 digi)

trouwens mn broertje had ook een sr 2000 en die zn teller week al 10 km / u verder af dan die van mij.

Tips van uitlaten : Yasuni R, en misschien de Doppler (geen ervaring mee) rest vind ik niet bijster veel.
 
Je kan het ding ook wel heel snel maken maar dan ben je handenvol geld kwijt.
Ik heb ooit eens een keer in een topic beschreven wat je dan moet veranderen.
Ik heb zelf nog een oud morini blok liggen waar ik niets meer mee doe en daar wil ik de tapeinden van verplaatsen en met een minarelli cilinder gaan rijden.
mischien is dat een optie? zo krijg je het blok wel snel(ler).

Edit: Er Zijn ook 2 TjT uitlaten te koop; die 50cc uitlaat en die 70cc gruppo B mischien wil je die proberen :D.
 
Back
Top