This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Onzin?

Sebas!

bAng, bAng, bAng out!
Ik heb gehoord dat als je een prop in je uitlaat/bocht heb dat je scooter dan veel harder slijt. Omdat de scooter niet op die manier begrensd hoort te worden?

Opzich lijkt mij er wel een kern van waarheid inzitten? Maar of dit waar is?

Geen onzin volgens mij.
Verbranding word wel beter bij een helemaal onbegrensde scooter, dat is dus beter voor je scoot.

Nah ja slijtage word ook erger als ie niet op ze eigenlijke bedrijfstemperatuur komt maar ja jullie zullen wel gelijk hebben, 2 tegen 1

Misschien dat ie door die koudere temperatuur ietsje meer slijt, maar door hogere toeren slijt ie veeeel meer. Dus daar kunnen we kort over zijn. Kijk als je de vario ring derin laat zitten is het wel slecht.

Zo kan de scoot zijn toeren neit kwijt en maakt ie vet veel toeren.

SvR

Ik denk niet dat je scooter eerder slijt denk als je begrenst rondrijdt er juist minder slijtage plaatsvindt dan wanneer je onbegrenst rondrijdt. Minder toeren minder slijtage lijkt me.

Maar waar ik wel van overtuigd ben, dat wanneer je ONbegrensd rondrijdt dat je een beter verbranding hebt, dus ook minder benzine verbruikt.