Ontsteking stopt ermee?

Status
Not open for further replies.

Yme-o

Well-Known Member
Hallo mensen, ik heb wederom een vraag. Sinds ik een nieuwe uilaat heb (gianelli extra chroom) hapert mijn scooter op top. Mijn setup nu:
50 cc LC airsal
gianelli extra chroom
Standaard vario (5.5 grams)
Standaard koppeling (nogwel:p:|) gele druk + gele trek
Power 1 (volle wangen) krukas
Standaard 12mm carburateur met 80 sproeier erin.)

zal mijn probleem zo nauwkeurig mogelijk proberen te omschrijven.

Ik zette mijn nieuwe uitlaat erop en reed een dag of 2 a 3 en en toen kreeg ik vastloper. alles vervangen aan het blok (was ook hard nodig) (blok was eerst AC). Lagers, krukas, keerringen, clinder zuiger pakkingen, alles vervangen. ÉN omgebouwd naar LC. Dus hij reed redelijk, kwamen nog niet echt top presaties uit maar hij reed. Maar zogauw ik op top wou gaan rijden, dus gas even optrekken wou hij niet en kregen we het bekende Bwoooooooaaaah geluid. Hij viel helemaal terug in toeren naar stationair ( waar die super loopt en bleef stationaair lopen) DIT IS VOORAL MET VOCHTIG NAT WEER, zoals vandaag.
Allerlei soorten sproeiers geprobeerd ( vanaf 68 tot 80, wat er nu dus in zit).

Zo gauw die terug is gelopen, is ie met geen mogelijkheid meer op toeren te krijgen , en moet je dus lopen met een scooter die stationair loopt. als je gas geeft hoor je heel even dat ie toeren begint te maken maar slaat dan over of gewoon terug naar station. Hij valt dus compleet weg.

Dit Gebeurd als ik een paar honderd meter gereden heb. eerst doet ie het wel goed en daarna niet meer. Als ik dan (voordat ie begint terug te vallen) vol gas geef en flink wil optrekken en ik rij rond de 60 (hij kan 90) dan slaat die ontzettend vaak over lijkt het wel.

Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, heb alles al geprobeerd met mengsel en alles. Ik zal vanavond even kijken of het met de bougie van een maat beter gaat.

Alvast ontzettend bedankt
9||6

EN Owja, het gaat trouwens om een peugeot speedfight
 
Advertisement - register to remove this

Ja gedaan, nieuwe bobine +bougie dop +kabel. is me kickstart kapot omfg.
heb nieuwe kickstartas en ronsel maar zogauw ik de deksel op me linker carterhelft zet en ik kick hem naar beneden (gaat soepel) Blijft die ongelooflijk vasthaken moet ik hem echt met 10 schoppen terug naar boven schoppen.
en alles zit er goed in, kickstartas, veer, ronsel, allemaal goed erin. als me deksel eraf is en ik met me hand probeer gaat het stroef, maar is ie wel normaal terug omhoog te krijgen, maar op het blok dus totaaaaaal niet :mad:

Iemand ideeën?


edit/ met carterdeksel van een vriend doet ie het wel normaal?
 
Last edited:
Gewoon wél verkeerd gemonteerd dus? Of nergens vet tussen gedaan, of iets verkeerd omzitten, of een ringetje teveel, etc

Gewoon verschil tussen jouw en zijn kickstarter spul even goed bekijken
 
Mijn ronsel die ik had gekregen bij bromboer was helemaal niet de goeie:O
en dan verwacht je toch dat het vaklui zijn.
Nieuw probleem voor jullie, oud probleem voor mij , luidt als volgt:
als ik rij, rond de 30-40 zal het zijn, en ik wil gaan optrekken, dan begint ie vet raar te lopen, heel erg schokken en trillen, alsof die veeeeel te veel toeren maakt en die niet kwijt kan..... Ik dacht zelf aan mijn koppeling, want die is behoorlijk afgesleten misschien dat die doorschiet in het huis?

hoop dat jullie me kunnen helpen, advies kunnen geven.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top