Hallo mensen, ik heb wederom een vraag. Sinds ik een nieuwe uilaat heb (gianelli extra chroom) hapert mijn scooter op top. Mijn setup nu:
50 cc LC airsal
gianelli extra chroom
Standaard vario (5.5 grams)
Standaard koppeling (nogwel:|) gele druk + gele trek
Power 1 (volle wangen) krukas
Standaard 12mm carburateur met 80 sproeier erin.)
zal mijn probleem zo nauwkeurig mogelijk proberen te omschrijven.
Ik zette mijn nieuwe uitlaat erop en reed een dag of 2 a 3 en en toen kreeg ik vastloper. alles vervangen aan het blok (was ook hard nodig) (blok was eerst AC). Lagers, krukas, keerringen, clinder zuiger pakkingen, alles vervangen. ÉN omgebouwd naar LC. Dus hij reed redelijk, kwamen nog niet echt top presaties uit maar hij reed. Maar zogauw ik op top wou gaan rijden, dus gas even optrekken wou hij niet en kregen we het bekende Bwoooooooaaaah geluid. Hij viel helemaal terug in toeren naar stationair ( waar die super loopt en bleef stationaair lopen) DIT IS VOORAL MET VOCHTIG NAT WEER, zoals vandaag.
Allerlei soorten sproeiers geprobeerd ( vanaf 68 tot 80, wat er nu dus in zit).
Zo gauw die terug is gelopen, is ie met geen mogelijkheid meer op toeren te krijgen , en moet je dus lopen met een scooter die stationair loopt. als je gas geeft hoor je heel even dat ie toeren begint te maken maar slaat dan over of gewoon terug naar station. Hij valt dus compleet weg.
Dit Gebeurd als ik een paar honderd meter gereden heb. eerst doet ie het wel goed en daarna niet meer. Als ik dan (voordat ie begint terug te vallen) vol gas geef en flink wil optrekken en ik rij rond de 60 (hij kan 90) dan slaat die ontzettend vaak over lijkt het wel.
Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, heb alles al geprobeerd met mengsel en alles. Ik zal vanavond even kijken of het met de bougie van een maat beter gaat.
Alvast ontzettend bedankt
9||6
EN Owja, het gaat trouwens om een peugeot speedfight
50 cc LC airsal
gianelli extra chroom
Standaard vario (5.5 grams)
Standaard koppeling (nogwel:|) gele druk + gele trek
Power 1 (volle wangen) krukas
Standaard 12mm carburateur met 80 sproeier erin.)
zal mijn probleem zo nauwkeurig mogelijk proberen te omschrijven.
Ik zette mijn nieuwe uitlaat erop en reed een dag of 2 a 3 en en toen kreeg ik vastloper. alles vervangen aan het blok (was ook hard nodig) (blok was eerst AC). Lagers, krukas, keerringen, clinder zuiger pakkingen, alles vervangen. ÉN omgebouwd naar LC. Dus hij reed redelijk, kwamen nog niet echt top presaties uit maar hij reed. Maar zogauw ik op top wou gaan rijden, dus gas even optrekken wou hij niet en kregen we het bekende Bwoooooooaaaah geluid. Hij viel helemaal terug in toeren naar stationair ( waar die super loopt en bleef stationaair lopen) DIT IS VOORAL MET VOCHTIG NAT WEER, zoals vandaag.
Allerlei soorten sproeiers geprobeerd ( vanaf 68 tot 80, wat er nu dus in zit).
Zo gauw die terug is gelopen, is ie met geen mogelijkheid meer op toeren te krijgen , en moet je dus lopen met een scooter die stationair loopt. als je gas geeft hoor je heel even dat ie toeren begint te maken maar slaat dan over of gewoon terug naar station. Hij valt dus compleet weg.
Dit Gebeurd als ik een paar honderd meter gereden heb. eerst doet ie het wel goed en daarna niet meer. Als ik dan (voordat ie begint terug te vallen) vol gas geef en flink wil optrekken en ik rij rond de 60 (hij kan 90) dan slaat die ontzettend vaak over lijkt het wel.
Ik hoop echt dat jullie kunnen helpen, heb alles al geprobeerd met mengsel en alles. Ik zal vanavond even kijken of het met de bougie van een maat beter gaat.
Alvast ontzettend bedankt
9||6
EN Owja, het gaat trouwens om een peugeot speedfight