ontsteking loshalen probleem (de kabel)

Status
Not open for further replies.

Skielder

mazda mx3
eyz,

vandaag vliegwieltrekker binnengekregen, heb mijn vliegwiel eraf gehaalt, maar ik krijg mijn ontsteking/stator niet helemaal los.

de draad die ervanaf komt en die door je hele scoot loopt zit ik mee...

op de fotos zie ik altijd dat jullie maar een stukje draad los hebben hangen, i kweet niet hoe jullie dat doen, maar bij mij moet in principe mijn hele draadboom ervan af dan...

want die draad splitst zich in 2-en, de 1 wordt een stekker, de ander gaat naar mijn cdi..
vanuit mijn cdi gaat 1 draad naar een stekker, de ander gaat naar voren, komt bij de rest van de draden bij elkaar en gaat dan naar voorkap....

bij mijn ontsteking zit het vastgesoldeert ....

hoe doen jullie dat?
 
Advertisement - register to remove this

hey ik had ook n probleem met de ontsteking heb ook al een topic geplaatst hoe ik de ontsteking los kan halen maar ik heb het er niet aan gewaagd ik heb vandaag mijn scooter naar de dealer gedaan!dat is de beste manier :D
 
nou het is 1 witte stekker zegmaar, die je echt in elkaar klikt en die zit met een haakje vast, en 2 zeg maar draadjes, ja hoe leg je dat uit, nietecht stekkers zeg maar :rolleyes: gewoon plugjes.
 
heb weer ff gekeken, en er was dus een of ander schuifdingetje waar een groene hoes omheen zat. ik heb er daar 3 van, en 1 kon ik uit elkaar halen..

ik heb hem nu dus zeg maar los, alleen mijn cdi zit er aan vast (aan de losse draadjes) en die krijg ik dus niet door dat gat van mijn blok heen..

hoe verder?
 
vanaf uw carters(motorblok) vertrekken er twee kabelbomen die meestal samen hangen de ene is van uw startmotor en loopt tot dichtbij uw batterij (kan met fiche los) de tweede is de bundel van uw onsteking en licht/laadspoel loopt tot dichtbij uw CDI gewoon vanaf uw motor de bundel volgen (kan met fiche los) de meeste met vertikale minarelli motoren uitgeruste scoots hebben de meeste elektrische rim-ram net boven het ophangingspunt van de motor in de omgeving van de carbu
 
keej, het is gelukt, kheb toch maar extra gekeken naar die draadjes, daar zat wat tussen met een groene hoes erom heen, 1 van de 3 kreeg ik zo los, de anderen zaten meer vast, had een stukje eraf gesneden van die hoes van 1 zon ding en hij ging los....

toen ik goed keek zag ik dat het lossnijdden nix uitmaakte..

kon ze dr zo uit elkaar trekken.

zaten idd vlak voor de cdi.

dus luitjes, harstikke bedankt voor het helpen, ik kan nu mijn blok er onder vandaan halen en verder gaan

thnx :*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top