Ja, heb n nieuwe gekregen bij de top performance cdi dus daar zit t m ook niet inBougie kabel en Dop ook al vervangen ?
kijk even of je een massa van je blok naar je frame hebt.
Die is er dus, ook gemeten of bedoel je met "gecheckt", gemeten?Massa punten opgeschuurd en gecheckt of de connectie aan het blok en frame goed zijn.
Ik heb de startmotor eraf gehaald en de massa van de startmotor vast gemaakt in hetzelfde gat als waar hij eerst zat.Die is er dus, ook gemeten of bedoel je met "gecheckt", gemeten?
- Wat is de ontsteekspanning die van de nieuwe stator komt en arriveert op de cdi? (groene draad)
- Ligt de witte draad van de cdi goed aan massa? (meten op het laagste Ohmbereik van je multimeter)
- Komt er genoeg spanning van de pickupspoel en zit deze kort genoeg verwijdert van het nokje op je vliegwiel? (rode draad)
- Vonkt de bougie wel goed als je kickt ipv elektrisch start?
- Is de elektrode afstand van de bougie goed? (Wat is het advies van Top Performance?)
Startmotor aangesloten met massa kabel en geen verschil.Ik heb de startmotor eraf gehaald en de massa van de startmotor vast gemaakt in hetzelfde gat als waar hij eerst zat.
Ik heb wel het carter opgeschuurd en de massa connector ook, maar kan idd zijn dat dat misschien het probleem is.
Ben totaal niet thuis in de elektro maar ik heb n checklist van een of andere engelse website gevolgd en kreeg van de oude pickup een hele lage ohm waarde en van de nieuwe een goede 120~ ohm.
Pickup afstand is ook 0.8mm en voor de rest heb ik als ik eerlijk ben de stator niet fatsoenlijk doorgemeten kwa volt etc. omdat ik niet verwacht dat daar het probleem in zou kunnen zitten omdat ik wel fatsoenlijk verlichting krijg.
Lijkt er wel op dat de cdi gewoon goede verbinding heeft als ik die checklist goed heb gevolgd.
De bougie vonkt wel n goede 7mm zoals ie zou moeten alleen is de vonk vel geel, wat natuurlijk weer indiceert dat het een zwakke vonk is.
Ik zal eerst eventjes de startmotor er op monteren.
Bedankt voor de snelle reactie
je bedoelt 0,7 elektrode afstand , neem ik aan . Die zou je kunnen controleren , choke eraf , en aansluiten op de accu ,plus en min kant maakt niet uit. Na 2 min moet je zeker de naald naar beneden zien gaan . Is dit oke , choke weer monteren , scooter starten , en op de connector van de choke meten , of hier spanning op komt. Komt alleen spanning op als de motor looptDe bougie vonkt wel n goede 7mm zoals ie zou moeten
zou ik nooit teveel vanuit gaan, heb blauwe rode groene gezien voor dit draadjegroene draad
Ik heb ondertussen een nieuwe choke besteld na het controleren van de oude aangezien die niks deed als ik er stroom op deed zetten.je bedoelt 0,7 elektrode afstand , neem ik aan . Die zou je kunnen controleren , choke eraf , en aansluiten op de accu ,plus en min kant maakt niet uit. Na 2 min moet je zeker de naald naar beneden zien gaan . Is dit oke , choke weer monteren , scooter starten , en op de connector van de choke meten , of hier spanning op komt. Komt alleen spanning op als de motor loopt
Hele goede avond heren,Ik heb ondertussen een nieuwe choke besteld na het controleren van de oude aangezien die niks deed als ik er stroom op deed zetten.
Verklaart waarschijnlijk wrm die elke keer na n paar keer gas geven gaat stotteren en waarom hij het altijd goed deed voor de revisie met zo'n kleine sproeier.
Zal morgen laten weten of het probleem is opgelost!
Alvast bedankt voor de hulp