Hoi scooterfanaten.
Ik heb een vreemd dip probleem met mijn Yamaha Aerox 2t.
Het ene moment wilt hij er vanuit stilstand direct vandoor gaan en loopt hij mooi naar zijn top en het volgende moment wil hij slecht op gang komen tot een km of 50. Daarna komen de toeren en trekt hij hem weer door naar zijn top.
De dip is vaak maar dus niet altijd aanwezig. Of de scooter warm of koud is maakt niet uit.
Eventjes mijn set-up met jullie delen:
Aerox 2t 2010 brom 15000km.
50cc Stage6 streetrace (nieuw) met standaard kop,
Originele Gurtner carburateur met 70 sproeier, Leovince tt zonder prop uiteraard (nieuw),
Malossi multivar met 4gr rollen (nieuw),
Standaard koppeling met gele trekveren en standaard drukveer.
Topsnelheid ong 95km/h
Mijn gevoel zegt dat ik het in de aandrijving moet zoeken. Ik heb al getest of hij beter van zijn plek komt met de originele variateur (4.3 gr rollen nieuw) maar dan komt hij helemaal niet meer op toeren en gaat hij niet harder dan 55km/h. Ik heb dus snel de multivar weer gemonteerd.
Heeft het zin om nog lichtere rolletjes dan 4gr in de multivar te plaatsen gezien mijn set-up?
Ik heb het koppelingshuis gedemonteerd maar de koppeling gelaten voor wat hij is. Deze zag er er nog zeer goed uit en was al voorzien van gele trekveertjes.
Heeft iemand een idee waar deze onregelmatige dip vandaan kan komen? Ik hoor het graag van jullie.
Gr Robin
Ik heb een vreemd dip probleem met mijn Yamaha Aerox 2t.
Het ene moment wilt hij er vanuit stilstand direct vandoor gaan en loopt hij mooi naar zijn top en het volgende moment wil hij slecht op gang komen tot een km of 50. Daarna komen de toeren en trekt hij hem weer door naar zijn top.
De dip is vaak maar dus niet altijd aanwezig. Of de scooter warm of koud is maakt niet uit.
Eventjes mijn set-up met jullie delen:
Aerox 2t 2010 brom 15000km.
50cc Stage6 streetrace (nieuw) met standaard kop,
Originele Gurtner carburateur met 70 sproeier, Leovince tt zonder prop uiteraard (nieuw),
Malossi multivar met 4gr rollen (nieuw),
Standaard koppeling met gele trekveren en standaard drukveer.
Topsnelheid ong 95km/h
Mijn gevoel zegt dat ik het in de aandrijving moet zoeken. Ik heb al getest of hij beter van zijn plek komt met de originele variateur (4.3 gr rollen nieuw) maar dan komt hij helemaal niet meer op toeren en gaat hij niet harder dan 55km/h. Ik heb dus snel de multivar weer gemonteerd.
Heeft het zin om nog lichtere rolletjes dan 4gr in de multivar te plaatsen gezien mijn set-up?
Ik heb het koppelingshuis gedemonteerd maar de koppeling gelaten voor wat hij is. Deze zag er er nog zeer goed uit en was al voorzien van gele trekveertjes.
Heeft iemand een idee waar deze onregelmatige dip vandaan kan komen? Ik hoor het graag van jullie.
Gr Robin