ongeval + ongeldig rijbewijs?

Max623

Well-Known Member
ik heb een tijdje trug een ongeval gehad met men mtx.
gehele tijd zeiden ze dat ik in mijn recht was.
ik had ook voorang.

vandaag heb ik een brief gekregen

"Geachte heer,

het blijkt uit de door ons verzamelde gegevense dat uw rijbewijs niet geldig was op het tijdstip van het ongeval..

Zonder enig afbreuk te doen aan de toepassing van alle andere wettelijke of
contractuele beschikkingen, brengt deze toestand ingevolge artiker 24 en 25 van de algemene poliswaarden van het typecontract, een recht van verhaal met zich mee.

ingevolge de bepalingen van art. 88 van de wet op de landverzekeringsovereenkomst van 25 juni 1992, breng ik u ter kennis dat ik de itentie heb om ons recht van verhaal uit te oefenen.

ik raad u aan u te laten bijstaan door een advokaat van uw keuze.

blablabla....

MVG
verzekeringsagent.

ik reed op dat moment met voorlopig rijbewijs. het ongeval is iets na 10 gebeurd.

wat kunnen de gevolgen hiervan zijn?
en wat willen ze nu allemaal in mijn schoenen schuiven?

Greetz
MaX

Advertisement - register to remove this

daar kunnen ze idd moeilijk over doen... en terecht eigenlijk want het is zo, hoe erg het ook is..
Officieel rij je dan zonder (voorlopig) rijbewijs

langs ene kant idd gelijk, ma langs de andere kant, voor 10 minute...

maja

vandaag weer een brief gekregen van stad, dat ik mijn vervallen voorlopig moet binnen brengen :s

Tot 22u, is dus niet tot 22u10m. Dus ze hebben gelijk, je had geen rijbewijs, en dus geen verzekering.
Eigen schuld lijkt me?

Staat gewoon in je polis voorwaarden dat je zonder rijbewijs niet verzekerd bent. Dus weet niet waar jij je advocaat vandaan hebt getoverd, maar zou hem terug stoppen in het gat waar hij vandaan komt. Je hebt niets.

Cipher said:
Tot 22u, is dus niet tot 22u10m. Dus ze hebben gelijk, je had geen rijbewijs, en dus geen verzekering.
Eigen schuld lijkt me?

Staat gewoon in je polis voorwaarden dat je zonder rijbewijs niet verzekerd bent. Dus weet niet waar jij je advocaat vandaan hebt getoverd, maar zou hem terug stoppen in het gat waar hij vandaan komt. Je hebt niets.
volgens enkele getuigen en men maat zou het voor 10u gebeurd zijn, ma hoe the fuck komt het dan da de flikke 22u10 hebbe opgeschreven? (toen waren die ter plekke)

en nu komen ze er ineens mee af, da konden ze me dan nie zeggen de week na het ongeval ofzo?

Back