Gevolgen ongeval?

rs50 SBK RACER said:
Ik heb gister weer een nieuwe brief gehad. Ditmaal van de raad van kinderbescherming, op 2 maart moet ik nu bij hun komen en in de brief en bijgevoegde folder staat dat zij een advies aan de ovj gaan uitbrengen nadat ze met mij, mijn ouders en een leraar :? hebben gesproken. Ook zullen zij vertellen hoe alles nu verder zal gaan verlopen. Dus ff afw88 en dan hebk wat meer duidelijkheid.

ze willen dus van een leraar weten hoe jij je normaal gedraagd

hoop dus voor je dat je geen raddraaier bent

mijn vader heeft dit topic ook doorgelezen en is ook van mening dat je ouders hun WA verzekering alles dekt

zowel de auto als die 26000 euro en evt andere schade

alleen niet JOUW schade

ja dat zit wel goed. Kzit in 6 vwo en kzit echt in een voorbeeldklas dus het maakt niet uit welke leraar ze vragen want ze zullen allemaal zeggen dat we superkinders zijn. Het doel van die raad is volgens hun eigen zeggen om een beeld te scheppen hoe ik tot het starfbare feit ben gekomen. Of er dus oorzaken voor zijn waardoor het heeft kunnen komen. (hun geven als voorbeeld in die folder problemen thuis of problemen op school).

franky said:
ze willen dus van een leraar weten hoe jij je normaal gedraagd

hoop dus voor je dat je geen raddraaier bent

mijn vader heeft dit topic ook doorgelezen en is ook van mening dat je ouders hun WA verzekering alles dekt

zowel de auto als die 26000 euro en evt andere schade

alleen niet JOUW schade

kzou willen dat ze alles zouden dekken ja, maar das helaas niet zo. De verzekering wijst elke dekking van de hand omdat ik willens en wetens aan het verkeer heb deelgenomen met een daarvoor ongeschikt voertuig. Zelfs onze DAS rechtsbijstand wil ons niet vertegenwoordigen hierdoor.

en nog iets die jongen is toch vrijwillig achterop gestapt????

maar dat de verzekering van je brommer het niet vergoed snapik.
maar dat de WA (voor alle ongein die jij uithaalt van bekrassen van auto's tot huizen in de fik steken) verzekering van je ouders het niet vergoed vin ik maar krom

volgens de papieren van mn pa kan ik 2.500.000 schade toebrengen welke ook gedekt is

en anders betaalt je brommerverzekering het en moet jij het langzamerhand terug betalen.

rs50 SBK RACER said:
Ik heb gister weer een nieuwe brief gehad. Ditmaal van de raad van kinderbescherming, op 2 maart moet ik nu bij hun komen en in de brief en bijgevoegde folder staat dat zij een advies aan de ovj gaan uitbrengen nadat ze met mij, mijn ouders en een leraar :? hebben gesproken. Ook zullen zij vertellen hoe alles nu verder zal gaan verlopen. Dus ff afw88 en dan hebk wat meer duidelijkheid.
yeah, dit is altijd goed, is een soort van advocaat die je straf bepaald. je word dus iig berecht als minderjarige..

franky said:
en nog iets die jongen is toch vrijwillig achterop gestapt????

maar dat de verzekering van je brommer het niet vergoed snapik.
maar dat de WA (voor alle ongein die jij uithaalt van bekrassen van auto's tot huizen in de fik steken) verzekering van je ouders het niet vergoed vin ik maar krom

volgens de papieren van mn pa kan ik 2.500.000 schade toebrengen welke ook gedekt is

en anders betaalt je brommerverzekering het en moet jij het langzamerhand terug betalen.
Ja dus? op het beschermingsboekje van Unive verzekeringen staat met koeienletters "EEN OPGEVOERDE BROMFIETS IS NIET VERZEKERD"

lijkt me toch geen chinees ofzo

ja, die jongen is vrijwillig achterop gestapt en z'n moeder die me nu aanklaagt heeft ons nog staan uitzwaaien bij hun oprit toen we wegreden.

En idd ik wordt berecht als minderjarige ja, want anders hoef je niet te verschijnen voor de raad van kinderbescherming.

Even, welke gereden snelheid heeft de politie berekend in het technisch rapport van het ongeval?

Het is toch wel duidelijk dat als jij geen 45km/h reed op dat moment dat hetzelfde ongeval OOK met een standaard brommer/scooter had kunnen plaatsvinden?
Het hele opgevoerd verhaal is dan in feite l00s.

Zie ik iets over het hoofd of beredeneer ik gewoon krom ?

RickH said:
Ja dus? op het beschermingsboekje van Unive verzekeringen staat met koeienletters "EEN OPGEVOERDE BROMFIETS IS NIET VERZEKERD"

lijkt me toch geen chinees ofzo

HEB HET OOK NIET OVER DE BROMMERVERZEKERING

maar over de verzekering die alle ouders hebben voor de schade die hun kids aanbrengen

jij valt daar nog onder

Ik heb geen verstand van zaken hier.
Ook nooit iets in deze richting meegemaakt, maar dat je het allemaal zo rustig (zo lijkt het tenminste) hier allemaal neertypt, heb ik echt respect voor.
Als dit mij zou overkomen zou ik echt compleet de pan uitflippen, alsof een kameraad die indirect dus door jou om het leven is gekomen, heb je je lesje wel geleerd.
Maar goed... alles draait om geld...

Slome said:
Even, welke gereden snelheid heeft de politie berekend in het technisch rapport van het ongeval?

Het is toch wel duidelijk dat als jij geen 45km/h reed op dat moment dat hetzelfde ongeval OOK met een standaard brommer/scooter had kunnen plaatsvinden?
Het hele opgevoerd verhaal is dan in feite l00s.

Zie ik iets over het hoofd of beredeneer ik gewoon krom ?

Ze hebben geen snelheid kunnen berekenen staat in het rapport omdat ik met brommer en al een heel stuk de dijk af ben geschoven. Maar ze zijn uitgegaan van wat de bestuurdster van de auto heeft gezegt. En die heeft gezegt dat ik met 65-70 aan kwam. Het spreekt elkaar allemaal een beetje tegen want in een verklaring die dezelfde vrouw tegen de verzekering heeft gegeven staat dat ze mij pas in de bocht op het laatste nippertje zag. Nou als je iemand op het laatste nippertje net 5 meter ziet dan lijkt het mij sterk dat je zo ff snel kan schatten hoe hard iemand rijdt. Maargoed in het technisch rapport staat dat ik 65-70 zou hebben gereden. Dus zeggen dat het met een standaard rs ook had kunnen gebeuren kan niet meer.

Ook nog iets anders wat elkaar echt gewoon tegen spreekt is dat ze mij in de brief van de ovj verwijten dat ik te hard reed om binnen de afstand die ik kon zien tot stilstand te kunnen komen (dus dat zou betekenen dat ik maar een stukje van de weg zou hebben kunnen zien en drm zachter zou hebben moeten rijden) Maar in het politierapport staat dat ik de hele weg zou hebben moeten kunnen overzien. Beetje dubbel allemaal

franky said:
HEB HET OOK NIET OVER DE BROMMERVERZEKERING

maar over de verzekering die alle ouders hebben voor de schade die hun kids aanbrengen

jij valt daar nog onder
JE HOEFT NIET MET DE CAPSLOCK AAN TE TYPEN HOOR

zo staat het er alleen opt boekje, en ja ik had beter moeten lezen :|

:*

Gesprek gehad met een raadsonderzoeker van de raad van kinderbescherming. Die gaan nu een rapport opmaken en dan brengt ze een strafadvies uit aan de rechtbank. De kans om er zonder een strafblad vanaf te komen is 0,0 zeiden ze.

Kort uitgelegt heb je drie verschillende ""berechtingsmethodes"": De eerste is een gesprek met de ovj, die geeft je een standje meestal en een lichte taak/leerstraf of doet je een transactievoorstel (boete dus). De tweede is weer wat zwaarder en is als je een zaak krijgt waarbij er 1 rechter is en een ovj die de aanklacht tegen je voorleest, hier kan je ook nog meestal wegkomen zonder strafblad en de starf is meestal ook een geldboete. Deze twee zijn, zoals die mevrouw et zei, voor de lichte overtredingen zoals wanneer je iemand een paar tikken geeft of dat je met je scoot een paar keer flink gepakt bent voor opvoeren. De derde en zwaartse berechting is de meervoudige strafkamer. Dan zitten er net als op tv drie rechters voor je, een ovj links voor hun, jou advocaat rechtsachter je en jijzelf in het midden van hun allemaal. Dit is voor de veelplegers en zware misdaden zei ze en hier kom je nooit weg zonder een strafblad.
De laatste krijg ik dus zei ze. De straffen die bij deze vorm horen gaan nog een stuk verder als bij de eerste twee. Hierbij kunnen ze je zlefs de jeugddetentie in sturen (is gewoon de cel in dus). Das dus zwaar kut want et lijkt me sterk dat de Marine mensen aanneemt met een strafblad waar dood door schuld op staat.

Maar toch ook nog een beetje goed nieuws, want ze zei dat het haar zeer onwaarschijnlijk zou lijken dat de rechtbank mij een gevangenisstraf zou opleggen. Ook zou ze als strafadvies geen taak- of leerstraf aanbevelen zei ze omdat ik daar toch niets aan zou hebben, omdat ook zij vond dat het een ongeluk was en dat ik niet in herhaling zou vallen. Ze zou uitzoeken of het jurisdisch mogelijk was om me een IGA straf aan te bevelen, wat dat precies is weetk ook niet meer, maar et kwam erop neer dat je 30 uur met een begeleider doorbrengt en die jou dan doelen oplegt die je moet halen. Het moet nogal zwaar zijn volgens haar want er staat 60 uur straf voor maar de andere 30 uur staat voor emotionele belasting.

Ook de geldeis van 26000 euro kon veel lager zei ze, want het was niet de bedoeling dat er een gezin ontwricht zou worden als gevolg van een ongeval. Maar nu heeft mn ma dus gelijk na dat gesprek met de aangewezen advocaat gebeld, maar die boorde gelijk alle hoop weer de grond in. Die vertelde dat we blij mochten zijn met dit bedrag:?
en dat ze ons 9 maart zal gaan vertellen hoe de rechtzaak gaat verlopen, nou dat wisten we dus al van die raadsonderzoeker. En aangezien de rechtzaak al de 15de is zouden we liever werken aan een beetje punten van verdediging. Daar dachten zij heel anders over.... Ze vertelde gewoon rechtstreeks dat alle feiten al vaststonden en dat daar niets meer aan te veranderen viel en dat ik mij maar moest schikken in de straf.
Dus toen gingen we ons al afvragen of het wel ONZE advocaat was ipv die van de tegenpartij...

We zullen et 9 maart wel zien als we een gesprek hebben met de advocaat.

Tijdje geleden alweer maar alles is afgehandeld en geregeld.

Ben daar dus naar de rechtbank in Arnhem geweest en daar zaten ze hoor. 3 rechters op een rijtje een ovj rechts ernaast en een griffier links ernaast. Weer allemaal vragen stellen over hoe het nou precies gebeurt was en of ik niet roekeloos zou hebben gereden enzo. Die rechters spraken gewoon normaal tegen je, maar die ovj....:mad::mad: Dat mens praat echt tegen je alsof je Mohammed B. bent en trekt conclusies over dingen die ik helemaal niet zei.
Voorbeeldje die me et meest is bijgebleven:

rechter: ""Waarom heb jij je bromfiets opgevoerd?""
ikke: ""Omdat ik dan beter alle versnellingen kon gebruiken en anders nooit de zesde versnelling gebruik. Bovendien heb ik de bromfiets in de staat van de dealer gekocht omdat deze zei dat dit beter was voor het blok""
rechter weer: Dus jij voert jouw bromfiets niet zelf bewust op?
ikke: nee want daar ligt mijn interesse helemaal niet mevrouw.
rechter: oke dan weten we dat. Ga je hierna je autorijbewijs halen?
ikke: Ja natuurlijk. Dat wil iedereen toch...?
rechter: oke dan noteren we dat.
ik had geen flauw idee waarom dat van belang zou zijn, maarja. Toen mocht de ovj weer vragen aan me. Zei ze et volgende:

""Dus naar aanleiding van jou verhaal van net begrijp ik dat jij met jouw verleden zomaar weer op een motor over dijkjes gaat scheuren? Even lekker een dijkje pakken in de zomer?
Daarna zegt ze tegen de rechters dat de kans op herhaling zeer groot is en of ze al over reclassering hadden nagedacht....8P8P

Ik vond dit echt nergens op slaan. Ik had niet gezegt of ik wilde gaan motorrijden, over scheuren heb ik ook nix gezegt (overal legde ik ,waar het op brommers aankwam, de nadruk op het poetsen en over het mooier maken van mn brommer, dus 0% over opvoeren, racen endergelijke). En dat voorstel aan de rechters om me de bak in te sturen was echt knettergestoord. Daar had ik geluk bij dat de rechters dat ook vonden en dat ze het strafadvies van de raad voor kinderbescherming opvolgden. Daar hebben ze nog een voorwaardelijke rijontzegging van 2 jaar aan toegevoegd. Dus de uiteindelijke straf was die IGA training van 60 uur en die rijontzegging.

Kwamen ze aan bij de 26000 euro die de hebberige ouders eisten.
Mn advocacate was gelukkig toch nog een beetje behulpzaam en voor het eerst begon zij ook te praten. Ze zei dat ze allebei de smartengeld bedragen van 10000 euro per persoon weg wilde zien omdat dit gewoon een belachelijk hoge eis was. De rechters vonden dit ook en dus bleven alleen de begravenis kosten over. Daar kwamen de kosten van de rechtzaak ook nog bij en de kosten die de ouders hebben gemaakt om mij aan te kunnen klagen|(|(

Kwam in totaal neer op 6400 euro. Nog steeds veel geld ,maar gelukkig veel minder dan de 26000 die ze eisten. Binnenkort nemen die lui die de IGA training geven contact met me op om afspraken te maken. Daarna is net over als het goed is.

Het enigste dat zn ouders dan nog kunnen doen is in het burgerlijk recht een rechtzaak aanspannen om alsnog die 20000 euro te eisen. Dat zou helemaal kinderachtig, zielig en hebberig zijn maarja et past wel bij de mensen om dit te doen. Als ze ooit nog is die zaak gaan beginnen hebben ze echter een veel kleinere kans om die ook daadwerkelijk te winnen omdat de regelgeving (= de wet van minister Donner dat elke aanverwant van een slachtoffer het standaardbedrag van 10000 euro krijgt) nog niet erdoor is. Mn ouders zeggen dan ook dat in dat geval dat mn vader zn zx9 verkoopt en dat daar een heeeele goede advocaat voor ingehuurd gaat worden om die lui op der plek te zetten.

Dat was et. Hopelijk dat niemand dit ooit hoeft te lezen om erachter te komen hoe alles in zn werk gaat als et je overkomt

Back