This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Ongeval met Bromfiets

DryUrTears

Well-Known Member
Hey,
Een tijdje terug heb ik een ongeval gehad maar er is niet zeker of ik in mijn recht was of niet.

Het Verhaal:
Ik reed in een straat waar je max 50km/h mag rijden dus ik rij 50km/u met men brommer (met wind mee natuurlijk).
Toen kwam de straat waar ik moest indraaien aan deed ik mijn richtingaanwijzer aan en ik keek achterom en alles was veilig om in te draaien.
Toen vertraagde ik een beetje en draaide ik in (of probeerde toch) maar oppeens toen ik aan het indraaien was schoot er een vrachtwagen langs me en ik heb de zijkant geraakt met men hoofd en dan heb ik nog proberen weg te draaien van de vrachtwagen en ben ik gekantelt met mijn brommer.

Nu even logisch redeneren:
Ik reed 50km/h maar hoe kan hij mij inhalen zonder sneller te rijden dan
50km/h?
Ik heb een getuige dat zegt dat hij me van de baan heeft gedrumt maar de verzekering zegt dat dat helemaal niet telt.
En wie steekt er nu voorbij als de voorligger wilt indraaien?

Nu is mijn vraag:
Wie trekt er aan het langste eind?

groetjes
Bjarmi

Ken je die getuige?
Gewoon politie verklaring laten afleggen dat hij of zij heeft gezien dat jij werd ingehaald door een vrachtwagen die harder dan 50 km/u ging.

Ik heb wel is een aanrijding gehad, en volgens twee ooggetuigen reed ik 70, en heb hierop de zaak verloren.

ME BROMMER GING TOEN MAXIMAAL 60 KM, HEB ZELFS DE BOETES (had er twee voor 60 km/u) NOG LATEN ZIEN EN MAAKTE GEEN RUK UIT.
Meneer reed ook nog is tegen het verkeer in, maakte ook geen ruk uit.

Getuige is goud waard, zal ik maar zeggen.

Anders word het zo te lezen aan je verhaal aardig touwtrekken, want hij zegt hij gaf geen richting aan, jij zegt van wel.
Jij zegt dat je 50 reed, hij zegt dat je 30 reed en je met 50 inhaalde.

Nee de getuige kennen we niet maar die hebben we gevonden want die woont ook in dezelfde wijk van mij.
En ja we zijn aan het touwtrekken die man die met de vrachtwagen reed zei dat ik niet achterom keek en niet goed heb opgelet wat ik dus wel deed en hij heeft een verklaring aan de politie gegeven maar die mag ik niet zien.
Ik heb ook een verklaring gegeven aan de politie.
Maar we zijn nu al 3 maanden aan het touwtrekken en ik heb intussen al een andere brommer.
Maar ik wil eindelijk eens een duidelijk antwoord maar dat wil de politie of de verzekering niet geven.

groetjes
Bjarmi

uhh de maximaal toegestane snelheid binnen de bebouwde kom is officieel 30, en buiten de bebouwde kom als scooterrijder 45 toch..?

maar mag ik vragen ben je all risk verzekerd??

als dat het geval is dan lult de verzekering om 't zo maar even te zeggen.
ik had het zelfde, je bent er dan gewoon voor verzekerd maar de verzekering probeert vaak eronder uit te komen.
dan moet je er gewoon over door blijven drammen en als ze dan nog niet meewerken kan je de rechtsbijstand verzekering er weer bijhalen om je recht te winnen.
zo heb ik het ook gehad. ben toen nog naar mijn economie docent gegaan om raad en heeft me dit dus haarfijn uitgelegd.

(na het laten doorschemeren van mijn rechtsbijstand, kreeg ik ineens wel mijn geld om de schade te vergoeden haha)

ik wens je veel succes

ok bedankt!
Ik heb instussen al een andere booster

hij is wel een belg he als ik het woord "booster" hoor weet ik al genoeg

hier zijn geen stomme regeltjes van op het fietspad = 30 en opde weg 45, heb je een a klasse mag je max 33 gaan, B klasse = 53kmpu max.

scooter is maximaal 45 buiten de bebouwde kom toch? hardste wat je mag rijden met een scooter

in nederland wel ja, in belgie is het gewoon overal dezelfde snelheid meeste B klasse scooters gaan ongeveer 50. als je hoger als 53 gaat = automatisch scooter kwijt voor paar maand, meestal kom je er met een minnelijke schikking vanaf. (de eerste keer toch) de boetebedragen daarna wil je gewoon niet horen wand daar word je niet vrolijk van.

amai die bellghen zijn wel van de zotten eh alee

ik heb nooit iets gehad met die belgen ahaha