Omkeuren van snor naar brom (piaggio 4t)

Hallo allemaal,
Zoals we allemaal weten komt de helmplicht eraan en ik denk niet dat ik de enige ben die van plan is om mijn snorscooter om te laten keuren. Nu is mijn vraag: welke sproeier heb ik nodig voor een brom? Ik wil wel een beetje met het verkeer meekomen dus ik wil hem na de keuring wel 55-65kmh laten lopen.

En misschien ook nog wel handig voor mij, en voor anderen: zijn er nog belangrijke dingen waar je echt op moet letten voor de keuring? Het zijn vaak de kleinste dingetjes waar ze op letten en ik wil voorkomen dat ik straks voor een tweede keer bij het rdw sta.
 
Advertisement - register to remove this

Voor een 2 klepper zit er vanuit de fabriek sproeier 75 erin.. Maar deze is eigenlijk te klein omdat ze hem vrij arm afstellen vanuit de fabriek wegens milieu eisen en uitstoot..

Maar wil je hem redelijk goed hebben lopen.
Als hij geen varioring meer heeft maar verder standaard loopt raad ik aan er sproeier 78 erin te doen. (met varioring ook)
Mocht hij harder rijden dan 55 km/u per uur dan zelfs een sproeier 80.

DIt heb ik zelf getest op een piaggio new fly 4t 2v.

Je hebt dan ook een brom CDI nodig. Beste is een ducati gele stekker als je hem zo als standaard wilt halen.

Wil je hem ontgrenzen en niet aan de cdi moeten zagen dan kan je beter de ducati met grijze stekker nemen.
 
Ik heb nu een zip 2 klepper met een brom CDI.

Ik denk dat hij nu inderdaad nog een sproeier 75 heeft want hij loopt slechts 40kmh, en ik denk ook niet dat het aan de afstelling ligt. Ik heb namelijk malossi 7,5g rollen, malossi drukveer en voorderest is alles gewoon origineel. Varioring is er trouwens ook uit.

Dus dat word dan met de keuring een gele stekker met sproeier 78, en na de keuring een grijze stekker met sproeier 80?

Doorzagen is voor mij geen optie, ik heb liever dat ik de oude CDI bewaar voor als er ooit nog een wok op komt.
 
Back
Top