Omgekatte motorscooter gekocht bij RDW erkend bedrijf.

chezzmo

Retired for now....
Ik heb een omgekatte motorscooter gekocht bij rdw erkend bedrijf. De scooter is inmiddels in beslag genomen door de politie. Ik sta op het punt om aangifte te doen van oplichting. Wie kan mij vertellen welke stappen ik verder kan ondernemen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je rechtsbijstand?

Ik zou anders bij een juridisch loket informatie gaan inwinnen. Documentatie verzamelen. Vervelende is vaak dat jouw schade via een civiele zaak verhaald moet worden.

ps. goed je hier te zien :)
 
Thx bas :)

Ik heb rechtsbijstand, helaas geen BOVAG garantie waardoor ik slechts recht heb op 1 malig telefonisch advies. Ik ga morgen de aangifte doen, dan maar is kijken hoe verder. Ik heb de verkoper een aantal dagen de tijd gegeven voor het bieden van een oplossing, helaas stond hij hiervoor niet open.
 
Last edited:
Lijkt me vrij duidelijk geval van non-conformiteit. Maar er zit helaas een groot verschil tussen je recht hebben en je recht krijgen. Ben benieuwd hoe het afloopt.
 
Helaas Bovag keurmerk en rdw erkent zegt niet altijd alles.
Ikzelf kom uit de autobranche en vaak met goedkopere occasions meestal inruilers wordt geen Bovag garantie verleend echter hoort dit wel vermeld te worden in het koop contract wat getekend wordt voor desbetreffend voertuig en ikzelf melde dit netjes tijdens de verkoop aan de klant.
Rdw erkent is een breed begrip vaak kun je bij de dealer je auto laten keuren over laten schrijven etc etc dit alles gebeurt in samenwerking met rdw of dit nou erkend is tja die beslissing laat ik aan de mensen zelf over.
Wel raad ik je echter aan om melding te doen bij het rdw en de Bovag over jou situatie bij desbetreffend bedrijf en zeker aangifte te doen ook de dealer heeft zijn verrantwoording te nemen en te zorgen dat ie legitieme waar in huis haalt en weer verkoopt want ook al,zou hij te goeder trouw hebben gehandeld zal hij ook,zeker niet zitten wachten op deze onzin en slechte reclame voor zijn zaak en dit zeker willen oplossen.
Hou ons op de hoogte hoe dit verder verloopt ben namelijk erg benieuwd hoe de desbetreffende branche organisaties hier mee omgaan .
Sterkte en Success
 
Ik heb de verkoper een aantal dagen de tijd gegeven voor het bieden van een oplossing, helaas stond hij hiervoor niet open.
Vreemd dat de verkoper hier niet voor open staat.

Wanneer het een bonafide handelaar betreft die te goeder trouw handelt, zou deze op zijn minst een poging moeten wagen om jouw tegemoet te komen en/of te helpen.
Advies is om de verkopende partij formeel aansprakelijk te stellen.
Dit dient schriftelijk en aangetekend te gebeuren.

De inbeslagname van de scooter kan nog wel eens een vervelend staartje krijgen, want je moet waarschijnlijk uitleggen aan de politie of rechter, hoe je aan deze scooter bent gekomen, waarom een omgekatte scooter in jouw bezit is en dat jij hier niets mee te maken hebt.

Het is sterk aan te raden om juridisch advies in te winnen, want hier ga je waarschijnlijk niet zelf uit komen...
https://www.juridischloket.nl/
 
Ik heb de scooter op dinsdag gekocht, op zaterdag contact gezocht met de verkoper en de politie. Ik heb de scooter een week na aanschaf ingeleverd bij de politie. De agent die het beslag heeft gelegd, en heeft ook van de verkoper gehoord dat hij de scooter inclusief de aangelast framenummer plaatje aan mij heeft verkocht.
 
Ik heb de scooter op dinsdag gekocht, op zaterdag contact gezocht met de verkoper en de politie. Ik heb de scooter een week na aanschaf ingeleverd bij de politie. De agent die het beslag heeft gelegd, en heeft ook van de verkoper gehoord dat hij de scooter inclusief de aangelast framenummer plaatje aan mij heeft verkocht.
Tja..... Dat werpt een ander licht op de zaak.

In eerste instantie kwam het over dat je van de weg was geplukt.

Had dit meteen gemeld.

Maar goed...

Wanneer jouw verhaal juist is, dan is de verkoper duidelijk fout bezig en is derhalve in gebreke.
De verkoper heeft dan, mijn inziens, willens en wetens een scooter verkocht waar een luchtje aan zit...

Vind e.e.a. toch een beetje vreemd overkomen.
Maar dit geheel terzijde.....
 
Back
Top