Ombouwkit 177cc voor Rotax (Aprilia) 125cc

Druitske

Well-Known Member
Ik plan mijn Scarabeo wat meer vermogen te geven.
Een kit van Malossi is een mogenlijkheid om van 125cc naar 177cc te gaan.
Mischien kan iemand zijn ervaring met deze upgrade vertellen,possitief als negatief.
Ik heb er toch wel wat vragen bij;
Loont het wel de moeite? (Topsnelheid,koppelwinst etc...)
Is het risico op vastlopen en andere mankementen veel groter?
Er zijn mischien nog fabrikanten van dergelijke kits.
Waar kan ik best terecht voor de kit?
Kortom,vele vragen die ik hopenlijk op het juiste sub-forum van deze site geplaast heb.

Druitske W.
 
Advertisement - register to remove this

ik denk dat de winst in top niet zo onwijs veel zal zijn, maar dat je koppel wel een flink eind omhoog gaat.

vastlopen is altijd evenveel risico, als je een cilinder goed monteerd en de motor goed onderhoud zal er niks misgaan.

hij zal zowiezo meer pit krijgen
dus of het de moeite is..
 
de kits voor deze scooters worden wel geleverd in nederland , verschillende dealers en zelfs online shops hebben de mogelijkheid deze te leveren.

echter is het wel zo dat de scooter er niet betrouwbaarder op word natuurlijk , zodra je begint met "opvoeren" brengt dat altijd extra slijtage met zich mee. en als de cilinderkit niet deskundig word gemonteerd en/of afgesteld loopt dit zo kapot , en dat zal niet fijn zijn in het drukke verkeer van nu...

mja , er zal meer vermogen uit komen ,met name meer trekkracht , maar niet alleen maar door de cilinder , om een goeie setup te krijgen kun je het beste nog meer aanpassen om de motor goed te laten lopen.
 
Back
Top