ombouwen 4t naar 2t

woenselaar

New Member
hallo, ik heb een peugeot kisbee rs uit 2015. momenteel zit er een 4t blok onder. deze heb ik met een 72cc kit opgevoerd en loopt nu 70 op de teller.
ik ben er achter gekomen dat er ook een 2t uitvoering is van de kisbee. hier zit een peugeot horizontaal blok onder.
onlangs heb ik een watergekoeld speedfight 3 2t blok aangeschaft om deze er onder te hangen. ik heb op verschillende websites gezocht naar technische tekeningen van de kisbee 4t en 2t. hier zie ik dat het frame hetzelfde is. en ook van de streetzone 2t. ik heb ook gelijk het juiste subframe aangeschaft om hem er onder te hangen.
ik vraag mij nogsteeds af hoe het blok er nu daadwerkelijk onder hangt maar ik kan hier nergens fotos van vinden.

ik heb dus ook een paar vragen met betrekking tot het daadwerkelijk wisselen van blok en de koeling van het blok.
dingen zoals kabelbomen passend maken en slangen en kabels aanpassen lukt mij wel.
mijn vragen zijn dus:

moet ik het frame aanpassen/verstevigen om het blok er onder te hangen?
waar zitten de ophangingspunten op het frame?

wat voor radiateur kan ik het beste gebruiken?
ik ben van plan om er een gietijzeren 70cc van malossi op te zetten, een yasuni terugloop uitlaat, een doppler spruitstuk en membraan en een polini cp19
ik heb uit ervaring van een vriend gehoord dat een aerox of speedfight radiateur goed genoeg zou moeten zijn.
klopt dit? of is het verstandiger om een dubbele radiateur te gebruiken zoals ze bij het racen doen?

dit zijn de radiateurs die ik eventueel zou willen aanschaffen.
 
Advertisement - register to remove this

Frame is GROTENDEELS hetzelfde.. Maar waar de ophanging komt voor het motor blok daar is het precies anders.

Dus nee een 2takt sub past niet op een 4takt frame.
Welk subframe heb ik dan nodig? Of zal ik er zelf een moeten fabriceren?
Post automatically merged:

Als je ombouwt , heb je een andere kabelboom nodig.
Ik heb er nog 1 liggen.
De kabelboom van een 2t kisbee? Of een andere?
 
Back
Top