olietroep tussen flens en uitlaat vandaan

tiender

Well-Known Member
Heej,
Er komt allemaal olietroep tussen me uitlaat en flens vandaan.(ABT)
Deze zitten gewoon koud op elkaar.

Het probleem is dat heel me blok, cilinder, uitlaat en flens hier smerig van worden.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

mvg
 
Advertisement - register to remove this

het zit goed vast ja.
Mengsel is nog wel wat te rijk. maar dat maakt niet uit. ik wil gewoon dat het goed dicht zit.

siliconenpakking kan wel tegen die hitte? want dan kan ik dat misschien ook beter tussen me flens en cilinder smeren. Aangezien het niet helemaal mooi overloopt met een normale pakking.
 
het zit goed vast ja.
Mengsel is nog wel wat te rijk. maar dat maakt niet uit. ik wil gewoon dat het goed dicht zit.

siliconenpakking kan wel tegen die hitte? want dan kan ik dat misschien ook beter tussen me flens en cilinder smeren. Aangezien het niet helemaal mooi overloopt met een normale pakking.

je kunt zelfs als de flens vlak is het alleen maar afdichten met siliconepakking!!

maar voor op straat zou ik dat weer niet doen.
 
Is er dan geen kans dat de uitlaat verstopt raakt?

Ik zou wel even kijken naar olie of te grote sproeier.

je moet ook niet de hele tube erop smeren :*

bovendien moet je de uitlaat zelf niet afdichten maar de pasvalkken en de flens ;)

een te grote sproeier gaat niet smeren , teminste niet als de scooter gewoon goed loopt..

als iets lekt betekent dat in de eerste plaats ook dat het niet dicht is , dus wat voor en hoeveel olie boeit dan ook niet...
 
@ melf.
Waarom kan je het alleen maar insmeren met siliconenpakking als de flens vlak is dan?
Het is voor me spinter. dus dan kan het wel. heb het net ingesmeerd. Dus van de week als het hok weer in elkaar staat ff kijken of het is opgelost.
 
Omdat als 2 vlakken 100% vlak zijn er geen pakking nodig is, omdat het dan zal helemaal goed afdekt. Maar door de hitte zet het altijd wel een beetje uit enzo dus kun je er beter wel iets tussen doen als een uitlaatpakking of silliconenpakking, zodat het toch afgedicht blijft.
 
nou , het belangrijkste is dat een vlak nooit helemaal 100% glad is ,er zit structuur in het materiaal en zal dus nooit uit zichtzelf afdichten , siliconepakking ertussen en het is dicht , de structuur van het materiaal zorgt ervoor dat de siliconepakking blijft zitten. een te glad oppervlak is dus ook niet goed , gladder is voor een pakkingvlak niet beter omdat dan de siliconepakking stukken minder hecht aan het materiaal.

verder , een gewone pakking heeft het nadeel dat deze kapot KAN gaan , en dan uit elkaar valt onder het rijden , behalve dat dan de uitlaat lekt kan ie ook los gaan zitten.

ik draai de flans vaak even af , een vaste flens doe ik met een vijl ,vaak zijn gewone straatuitlaten ook gewoon net zo krom als maar kan , en maar gek vinden dat ie niet dicht wil 8P
 
Back
Top