Olieslang!!!!!!!

Ties

Cornholio
Sja, mijn olietoevoerslanggeval is dus op mysterieuze wijze (euh...) gesmolten (een uitlaat is heet
wink.gif
) en nu moedik dus effe een nieuwe hebben, ik heb er nog niet echt naar gekeken, maar toch effe een vraagje: moet hier weer een speciaal geval op, of kan ik gewoon bij de doehetzelver effe een rubberen slangetje halen en die erop zetten?? alvast bedankt

------------------
Benelli 491GT (AC) met: DR70cc, MHR Multivar + v-snaar, Giannelli Metal, Malossi Fly Clutch, DO 17,5mm
 
Advertisement - register to remove this

Als je een nieuw olieslangetje erop zet vergeet je oliepomp dan niet te ontluchten!! Anders kan het zijn dat je 'm verneukt(luchtbel erin) en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je oliepomp zit zegmaar schuin achter je vliegwiel en je kunt 'm ontluchten door het kleine schroefje eruit te draaien en wachten totdat de olie goed gelijkmatig en zonder lucht eruit stroomt. succes
 
Daar heb ik dus nog nooit van gehoord, bij het vervangen van een slangetje ontluchten? Het is toch geen gesloten systeem (remsysteem, koelvloeistofsysteem)?

Dat snap ik dus niet helemaal...

Greetz.
 
Ik heb vorig jaar me carb vervangen. Dus ook me olieslang is eraf geweest. Nou die heb ik echt niet onlucht ofzo. Nu bijna een jaar verder doet alles het nog steeds prima, dus ik geloof zelf niet in ontluchten van je oliepomp.
 
Ik heb em een tijdje terug dus vervangen (de olieslang die dus van de olietank naar het blok gaat) en niet ontlucht ofsow, khebder verder geen problemen mee, alleen lektie nu wat olie... beetje kut en vooral pa zit te zeuren dattie die troep niet op de tegels wil (hehehehe). Ik kreeg dus toen ik dat ding ging vervangen de slang bij de tank voor geen kant los, ik dus roppen, komt er een of ander vaag geval meezetten, naja, slang daaromheen gedrukt en teruggedouwd in de tank, maybe ist een beetje te ruig gegaan dattie daarom lekt? of hoort daar nog een pakking te zitten ofsow??
 
Misschien was dat "vage geval" wel je oliefilter in de olietank...
smile.gif


Ik weet niet of er een pakkingring tussenzit, maar ik zou het maar ff bekijken...

Het kan niet moeilijk zijn, om te zien waar hij lekt...

Greetz.
 
Oke mensen, let op. We hebben het hier over een minarelli horizontaal. het slangetje waar we het over hebben is het slangetje van de tank naar de pomp ( in het carter ). Als deze lek is, en vervangen moet worden, zit er dus geen olie in het slangetje, maar lucht. En we snappen allemaal wel dat dat nooit de bedoeling kan zijn. Ten eerste kan dat je oliepomp verneuken, ten tweede duurt het een tijdje voordat er weer olie bij het mengsel komt, en wordt je scoot dus te weinig gesmeerd. Als je het nieuwe slangetje gemonteerd hebt, moet je 'm ontluchten dus... Dit doe je (nogsteeds) door he kleine kruiskopschroefje met het rode pakkingsringetje erachter los te schroeven, de rest heb ik al uitgelegd. Als je niet weet welk schroefje ik bedoel, schroef dan het kapje van de vloeistofpomp eraf. Daarachter vandaan komt je vliegwiel, en rechts daarachter zit de oliepomp. je kijkt nu tegen de kop van het kleine schroefje aan. Dus daar zit ie! als je het nu nog niet snapt, kan k je ook niet meer verder helpen...
 
Het helpt ook om hoge druk op je olietank te zetten en zo de olie erdoor te persen. Alleen is bij iemand die ik ken daarbij een keer de olieniveaumeter eruitgevlogen, heel de werkplaats onder de olie, en die goser zelf ook hahaha.
 
Back
Top