This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Oliepomp Piaggio vraag

Hallo ,

Ik wil op mengsmering gaan rijden en wil de oliepomp eigenlijk gewoon laten zitten , heb deze nog nooit ge(de)monteerd , en wil hier nu ook niet aan beginnen.


Mijn vraag is dus : Kan ik als ik nu op mengsmering wil gaan rijden , gewoon de oliepomp laten zitten en het olieslangetje gewoon afsluiten op de carb?

Of kan dit niet? :*

EDIT : Dit las ik op een Aprillia forum " Oliepompje simpel afsluiten is alleen maar slecht omdat net als je zuiger en cilinder zonder olie je pompje ook kapot loopt en dan dus zwaarder zal draaien.
"

Merk je hier wat van dat het zwaarder draait?
 
Last edited:
AC of LC?

en hou het in vervolg gewoon even bij 1 topic ,had zat in je andere topic gekund!
 
Oke sorry!

Tis een AC blok , maar ik wil hem weg hebben omdat ik het punt 1 veiliger vind , en punt 2 geen gezeurs ermee meer wil hebben.

Maar kan ik het gewoon laten zitten en het slangetje afsluiten op mn carb?
 
En hoe krijg ik de olie pomp eruit bij mijn Pia AC blokje ?
Wat heb ik nodig voor materiaal?

Iemand die het me precies kan uitleggen wat ik moet doen ?
 
En hoe krijg ik de olie pomp eruit bij mijn Pia AC blokje ?
Wat heb ik nodig voor materiaal?

Iemand die het me precies kan uitleggen wat ik moet doen ?

Je oliepompsnaartje doorknippen en eruit trekken dan doet deze nix meer.
Evt kun je door 3 kruiskopjes los te draaien tandwieltje en je pompje verwijderen.
 
Oke sorry!

Tis een AC blok , maar ik wil hem weg hebben omdat ik het punt 1 veiliger vind , en punt 2 geen gezeurs ermee meer wil hebben.

Maar kan ik het gewoon laten zitten en het slangetje afsluiten op mn carb?

ikheb persoonlijk nog nooit een kapotte pomp meegemaakt , wel dat ze verstopt zaten meestal al bij het tankje!!

dus problemen hoeft echt niet hoor! daarnaast is zelf mengen alleen maar lastiger..

wat ook vaker gebeurd is dat het snaartje knapt ,dan draait de pomp uiteraard niet.

Ook moet je de pomp zelf ontluchten , meestal gaat het zo ook wel goed maar soms niet en krijg je dus geen olie zomaar.

Om even terug te komen bij het AC en LC verhaal , zoals Twan al aangeeft kun je gewoon het snaartje naar de pomp verwijderen , bij een AC drijft deze alleen maar de oliepomp aan dus dat kan prima! Een LC echter heeft ook de waterpomp op deze snaar aangedreven zitten , dan kan dat natuurlijk niet daarom is het ook belangrijk om op bepaalde km standen het snaartje te vervangen om erger te voorkomen , ik heb vaker meegemaakt dat het snaartje door te weinig onderhoud kapot ging met alle gevolgen van dien!