oliebakje welke olie

hallo ik heb een vraag in verband met welke 2t olie ik in mijn oliebakje moet doen

mbk booster 1995 (oud model)

setup

polini 70cc
dellorto 17,5 carb
malossi vario


toen ik mijn cilinder eraf haalde zat mijn zuiger vol met olie kan ik misschien te dunne olie in mijn oliebakje gedaan hebben
als ik hem start dan rookt hij enorm en valt hij na 2 a 3 seconden weer uit bougie pik zwart en nat
 
Advertisement - register to remove this

Misschien zelf teveel extra bijgemengd in de benzine tank..

Kan ook zijn dat de oliepomp defect is en teveel olie door laat.

Half of vol synthetisch maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Heb een gouden regel dat je voor scooter olie eigenlijk nooit meer als 9,99 euro per fles moet betalen.

Er bovendien houd je alleen je zelf financieel voor de gek.. ( 3 a 4 euro per fles elke keer extra is toch wel een aanslag op langer termijn en loopt er niks slechter of beter door.

Olie onder de 7 euro zou ik eerder vermijden, wegens slechtere verbranding en vervuiling in de cilinder door rook en koolaanslag.


Ga zelf altijd voor een goed merk olie als die in de aanbieding is en dan koop ik meteen groot in.. (kosten ongeveer 7,81 / 8,00 euro per fles.)

Hoef ik niet continu als me olie flesje van 1 liter op is continu heen en weer te rijden.
 
Last edited:
ik meng geen olie bij de benzine ja kan dat mijn oliepomp kapot is mijn zuiger zag er nog redelijk goed uit en cilinderwand dus denk dat mijn zuigerveren dan ook nog goed zijn heb nog maar 400km gereden met die cilinder
 
Back
Top