Olie

Repsac

RANDFIGUUR
O.K.
Ik ben een beetje in de war...bij JPS zie ik bij olie :

Castrol Super TT (mineraalbasis) voor ong. 11 piek per fles.

Castrol TTS (op synthetische basis) voor ong. 20 piek per fles.......

Nu dacht ik toch dat TTS meer voor onbegrensde scootertjes was en STT meer voor scoots die wat meer toeren draaien (bijv. giet 70 met 19mm carb)
Toch ????????
Maar ik vond het dus vreemd omdat die TTS duurder is...ik zou graag ff duidelijkheid hebben.
THX
 
Advertisement - register to remove this

het is andersom, tts is voor opgevoerde scooters veel beter als je het mij vraagt. en anders duurdere synthetische olie, zoals castrol r2 en a47 ofzo.

die smerige minerale bucht stt is voor je oma dr brommerke en smeert niet echt goed en vervuilt alleen maar.

er was hier ooit er een topic over geloof ik. was allemaal gelul dat super tt zo goed was en hét bikkelspul was. dat vond ik echt de grootste grap sinds tijden.

laat iemand nou maar eens zeggen dat het niet zo is....

[edit]
b.t.w. : waarom is de malossi olie anders synthetisch ? niet omdat minerale zo goed is dus...

[This message has been edited by X8R-LeNnY (edited 05 June 2001).]
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
het is andersom, tts is voor opgevoerde scooters veel beter als je het mij vraagt. en anders duurdere synthetische olie, zoals castrol r2 en a47 ofzo.

die smerige minerale bucht stt is voor je oma dr brommerke en smeert niet echt goed en vervuilt alleen maar.

er was hier ooit er een topic over geloof ik. was allemaal gelul dat super tt zo goed was en hét bikkelspul was. dat vond ik echt de grootste grap sinds tijden.

laat iemand nou maar eens zeggen dat het niet zo is....

[edit]
b.t.w. : waarom is de malossi olie anders synthetisch ? niet omdat minerale zo goed is dus...

[This message has been edited by X8R-LeNnY (edited 05 June 2001).]

ik kan het niet laten om te reageren
biggrin.gif


ey eppo (niet al te snuggere belgische stripheld) TTS = syntetisch en er zit allemaal zooi in om het goed te laten ontbranden... en dat wil je niet.. tis leuk voor een scooter die max 80 teller gaat..

STT is echte olie en ook voor de smering gemaakt en niet voor de verbranding...

natuurlijk is syntetische ala R2 of A747 beter...

en als je het niet geloofd vraag maar na bij castrol die zullen het beamen
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
het is andersom, tts is voor opgevoerde scooters veel beter als je het mij vraagt. en anders duurdere synthetische olie, zoals castrol r2 en a47 ofzo.

die smerige minerale bucht stt is voor je oma dr brommerke en smeert niet echt goed en vervuilt alleen maar.

er was hier ooit er een topic over geloof ik. was allemaal gelul dat super tt zo goed was en hét bikkelspul was. dat vond ik echt de grootste grap sinds tijden.

laat iemand nou maar eens zeggen dat het niet zo is....

[edit]
b.t.w. : waarom is de malossi olie anders synthetisch ? niet omdat minerale zo goed is dus...

[This message has been edited by X8R-LeNnY (edited 05 June 2001).]

jij kan ook niet duidelijk vertellen waarom stt nou troep is...
 
nu de verklaring :
stt is een minerale olie met minder smerende
werking als een vol syntetische olie
bijvoorbeeld TTS.
de oliepomp van een scooter smeerd ongeveer
1 liter olie op 50 liter benzine
deze dosering is te laag voor een beetje
opgevoerde scooter met minerale olie (STT)
tevens verbrand syntetische olie (TTS) beter en schoner , dus geeft minder koolafzetting in de uitlaatpoort , boven op de zuiger en in de uitlaat
de kans op een parel (kooltje in de bougie) is met TTS ook kleiner.
betere prestaties en minder problemen
( vastlopers en vermogensverlies)
met een goede VOL SYNTETISCHE OLIE
BIJVOORBEELD CASTROL TTS.
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
nu de verklaring :
stt is een minerale olie met minder smerende
werking als een vol syntetische olie
bijvoorbeeld TTS.
de oliepomp van een scooter smeerd ongeveer
1 liter olie op 50 liter benzine
deze dosering is te laag voor een beetje
opgevoerde scooter met minerale olie (STT)
tevens verbrand syntetische olie (TTS) beter en schoner , dus geeft minder koolafzetting in de uitlaatpoort , boven op de zuiger en in de uitlaat
de kans op een parel (kooltje in de bougie) is met TTS ook kleiner.
betere prestaties en minder problemen
( vastlopers en vermogensverlies)
met een goede VOL SYNTETISCHE OLIE
BIJVOORBEELD CASTROL TTS.

blijft een interexante discussie....

like i said tot 80 teller klopt je verhaal... daarboven verbrandt alles ok en heb je heel die KUT TTS niet nodig...

lees het maar na in de boeken van ik geloof Bell 2 stroke engines ofzo... het is NIET waar. STT verbrand ook goed en dus heb je geen last van koolafzetting. 1 nadeel van die STT is dat je bougie sneller vet slaat. Maarja daar heb je bij een vlammende setup geen last van.

Jij was ook die idioot die z'n krukas in een paddenstoelvorm ging vijlen toch??

ga je dealer pijpen ofzo pestventje
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
nu de verklaring :
stt is een minerale olie met minder smerende
werking als een vol syntetische olie
bijvoorbeeld TTS.
de oliepomp van een scooter smeerd ongeveer
1 liter olie op 50 liter benzine
deze dosering is te laag voor een beetje
opgevoerde scooter met minerale olie (STT)
tevens verbrand syntetische olie (TTS) beter en schoner , dus geeft minder koolafzetting in de uitlaatpoort , boven op de zuiger en in de uitlaat
de kans op een parel (kooltje in de bougie) is met TTS ook kleiner.
betere prestaties en minder problemen
( vastlopers en vermogensverlies)
met een goede VOL SYNTETISCHE OLIE
BIJVOORBEELD CASTROL TTS.


dat laatste klopt trouwens... laat al1 dat TTS maar weg en maak ervan Silkolene Pro 2, Motul Kartgoedje, Castrol A747 en R2
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
nu de verklaring :
stt is een minerale olie met minder smerende
werking als een vol syntetische olie
bijvoorbeeld TTS.
de oliepomp van een scooter smeerd ongeveer
1 liter olie op 50 liter benzine
deze dosering is te laag voor een beetje
opgevoerde scooter met minerale olie (STT)
tevens verbrand syntetische olie (TTS) beter en schoner , dus geeft minder koolafzetting in de uitlaatpoort , boven op de zuiger en in de uitlaat
de kans op een parel (kooltje in de bougie) is met TTS ook kleiner.
betere prestaties en minder problemen
( vastlopers en vermogensverlies)
met een goede VOL SYNTETISCHE OLIE
BIJVOORBEELD CASTROL TTS.

Oke U krijgt nu officieel de titel EPPO van de week. Ik heb geen zin om het helemaal uit te gaan leggen, maar het komt hier op neer:
STT verbrand bij gare sooters niet helemaal en daarom is het niet echt goed voor deze scoots. Echter bij hoge toerencilinders wordt het laagje dat zich extra aan de wand hecht wel goed verbrand en geeft dus betere smering dan TTS. Ik kan het weten want ik rijd al een jaar met STT (voorheen TTS) en mijn cilinder ziet er met STT beter uit.



------------------
Warning: official listmember. We like it fast.
 
Ik heb net 5 liter olie gehaald bij de boeren bond voor 50 piek van het merk OK! het kan me nix schelen wat ik er in gooi.. 't was goedkoop en ik heb de komende maanden genoeg olie..

------------------
Save a whale,harpoon a honda
 
Originally posted by Ogre:
Ik wil straks met Team70 + Jollymoto en de hele zooi met Motul 800 gaan rijden:
1motul800.gif

Is dat een beetje goede olie??

das die kartzooi... zit ook in een flesch met een kart erop
smile.gif
gebruikt koopmans ook voor de racers...
 
Originally posted by Ruud:


Jij was ook die idioot die z'n krukas in een paddenstoelvorm ging vijlen toch??

hmz nee ik had het er toen over dat die zundapp tuners dat deden...

maar ff los hiervan : een stnd katana krukas heeft dit model toevallig ook.

em ruud, waarom gaan we nou gelijk ruzie maken ??? ik scheld jou toch ook niet uit !

vertellen jullie dan maar waarom jullie spul beter is, want die duidelijke uitleg heb ik ook nog niet gehoord.
 
O.K.
Maar als je dus een cilinder (DR tuned) aan het inrijden bent kun je dus misschien wel beter niet meteen met STT gaan rijden , omdat je dan niet veel toeren maakt en het dus niet goed verbrand ??? Want als je redelijk wat toeren draait gebeurd dit WEL , dus daarna met STT gaan rijden en eerst misschien met iets anders ???

En over de BoerenBond......zinloze opmerking.......
 
Ik heb me laten vertellen dat het net anders is... Die minerale olie slijt veel harder dan syntetische. daarom kan je bij het inrijden beter minerale gebruiken om alles op elkaar te doen inslijten en vuil van het produceren (ijzervuilsel enzo) te laten verdwijnen...
Ik kan er dus ook naast zitten

Bob
 
Originally posted by Bob:
Die minerale olie slijt veel harder dan syntetische.

...

Ik kan er dus ook naast zitten

Bob

Je zit er naast
smile.gif
...

Nee, ff serieus, Synthetische olie verbrand volledig bij lage/middelhoge toerentallen... Minerale verbrand daarentegen beter bij hoge toerentallen... Er worden natuurlijk Synthetische oliën ontwikkeld met dezelfde eigenschappen als minerale olie, maar deze kost vaak het veelvoudige...

Greetz.
 
ik rij met Castrol TTS en ik heb er geen probs mee
smile.gif


------------------
Honda X8R-s, Malossi MHR-replica, Giannelli NR-X, 17,5mm Dell'Orto, Malossi Multivar, Polini v-snaar, Polini secundaire vertanding 15/49, Malossi CDI-unit, Bridgestone ML50
 
Originally posted by X8R-LeNnY:
hmz nee ik had het er toen over dat die zundapp tuners dat deden...

maar ff los hiervan : een stnd katana krukas heeft dit model toevallig ook.

em ruud, waarom gaan we nou gelijk ruzie maken ??? ik scheld jou toch ook niet uit !

vertellen jullie dan maar waarom jullie spul beter is, want die duidelijke uitleg heb ik ook nog niet gehoord.



wat nou ruzie maken? kijk dit bedoel ik nou met irritante users...

neem gewoon iets aan eppo.. het IS zo en piepels van Castrol hebben het bevestigd.. maar rijd jij maar lekker met TTS, een dealer hier zei ook dat ik dat moest gebruiken. Ik heb 'm toen maar uitgelachen want het is gewoon NIET waar. Ik zal de mailtjes wel is opzoeken waarin het gezegd wordt door een oude rot in het vak (Ben de Vos voor insiders)
 
Back
Top