Olie uit uitlaat !?

Terrorlex

Well-Known Member
goedendag, ik heb een Aerox en heb een probleempje.
Bij mij komt er bij de uitlaat nogal veel olie uit om het zo te zeggen.
Onder waar je hem vast schroefd komt olie op de bout ( bij pakking )
en bij de demper komt olie eruit. Dit hoort zoiezo al niet en er komt nog veel olie uit bij de laatste bocht. ( dit is normaal maar niet zoveel ) Tevens spat die olie over m'n uitlaat en over m'n velg.
Gevolg hiervan is, hij rookt erg en stottert. Hij heeft in begin geen vermogen, na paar seconde wel maar het loopt ook weer af. waardoor ik dus van 75 terug val naar miss 30 ofz :? Optrekken doet die hierdoor ook niet goed.

Iemand enig idee?

Gr, alex
 
Advertisement - register to remove this

valovoline durablend Synthetic blend 2Takt scooter olie.
( rode ), maar ik had hem weggebracht voor bedrading aan te laten sluiten etc maar toen hadden ze gele olie erin geflikkerd. Ik had nagevraagd of ik andere olie gewoon erbij kon gooien en hun zeiden van wel. (maakt dit misschien iets uit dat ik 2 verschillende olie door elkaar heb ? )
 
Uhm, was net een ander probleem aan het lezen bij iemand en het kwam me vaag bekend voor.
Hij had het over warmloper en eventueel wat hij eraan merkte etc.

Kan het zijn dat ik dan ook een warmloper heb aangezien sommige dingen het zelfde zijn. Zoals de olie, gerinkel ( van vario? ) etc.
 
Gerinkel bij je vario heeft sowieso niets met een warmloper te maken. Ik denk eerder dat je olietoevoer per ongeluk direct op de carb is aangesloten als het echt zoveel is als je zegt, maar zou eigenlijk niet weten hoe. Of je hebt mengsmering getankt terwijl je ook nog een oliepompje in werking hebt. Of ze hebben idd 2 verkeerde olie-en bij elkaar gegooid, daar kan je zo achterkomen natuurlijk.. haal de olie die erin zit allemaal eruit en gooi hem vol met 1 soort. Even flink doorgassen zodat alles uit het systeem is zeg maar.. als dat het oplost tja duidelijke zaak dan;)

edit: maar als de winkel het verneukt heeft moeten zij het ook oplossen
 
Oké lodyx. Hartelijk dank, zal het eens probere en nakijken.
Vanmiddag wordt hij toch ook opgehaal door een vriend die er veel meer verstand van heeft en hij kijkt me ook alles na.

Gr, Alex.

/close
 
Back
Top