This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Olie pomp

Jan-Willem

B*nn*d
ey,

Ik heb F15_DD mee geholpen met zijn std blok inelkaar te bouwen.

Ik heb de olie pomp uitelkaar gehaalt en schoon gemaakt.

Nu hebben we de scooter gisteren aan de praat gekregen, maar er komt geen olie uit het slangetje die van de olie pomp naar de carb gaat.

We het schroefje aan de zijkant van de olie pomp nog los gedraait en daar komt gewoon olie uit.

Wat ik dacht is dat misschien de olie aan word gezogen door de carb en dat er daarom geen olie uit het slangetje komt?

Dus mijn vraag is hoe kan je zien of de olie pomp werkt?

( we hebben voor de zekerheid natuurlijk wel mengsmering in de tank gedaan )

ThunderdomeTim said:
Om te zien of dat je oliepomp het doet , gewoon de brommer aanzetten en dan kijken ofdat er olie uitstroomt. Als er olie uitkomt dan doet ie het:L

Dat slaat dus helemaal nergens op :L natuurlijk hebben we het geprobeert met de scooter aan.

Het lijkt me ook niet dat de olie er echt uitstroomt omdat de mengverhouding rond de 1op50 zit.

de olie komt er pas uit wanneer je een beetje gas geeft , stationair komt er bijna niks uit , de carburateur zuigt niet echt veel aan ,wel wat maar door de pomp word de olie voortsgestuwd

melf #50 said:
de olie komt er pas uit wanneer je een beetje gas geeft , stationair komt er bijna niks uit , de carburateur zuigt niet echt veel aan ,wel wat maar door de pomp word de olie voortsgestuwd

We hebben het achterwiel van de grond afgetilt en dan gas geven.
maar er kwam echt geen druppel olie uit.

je hoeft het achterwiel niet van de grond af te halen om gast te geven hoor , en je hoeft niet volgas te blijven geven ,gewoon een paar keer gas geven met de rem in , gewoon 1 seconde gas en nog een paar keer zo.

mja , ga eens een stukje rijden ,en kijk of er dan wel wat uit komt , je hebt immers toch mengsmering