Cdi probleem door olie pomp

J31

New Member
Heb een peugeot c tech 70cc heb hem helemaal uit elkaar gehaald om te reviseren nu weer in elkaar maar geeft geen vonk alle bedrading vanuit de onsteking naar cdi is goed maar daarna niks meer had gelezen op een ander forum dat c tech het probleem hebben dat er water in de oliepomp komt waardoor de cdi weigerd met stop lampje op dashboard is dit waar?
 
Advertisement - register to remove this

alle bedrading vanuit de onsteking naar cdi is goed maar daarna niks meer
Wat bedoel je hiermee precies?

had gelezen op een ander forum dat c tech het probleem hebben dat er water in de oliepomp komt waardoor de cdi weigerd met stop lampje op dashboard is dit waar?
Dit lijkt me onwaarschijnlijk, hoe kan de pomp "weten" dat er water in zit ipv olie en hoe zou deze dit moeten communiceren naar de pomp sturing?

Ik heb hier een schema van een C-tech, hierop staat een losse CDI en een losse 6 polige pompstuurunit, komt dit overeen met de installatie van jouw scooter of heb jij een C-tech met cdi en stuurunit in één, als deze uberhaupt bestaan?
 
Wat bedoel je hiermee precies?


Dit lijkt me onwaarschijnlijk, hoe kan de pomp "weten" dat er water in zit ipv olie en hoe zou deze dit moeten communiceren naar de pomp sturing?

Ik heb hier een schema van een C-tech, hierop staat een losse CDI en een losse 6 polige pompstuurunit, komt dit overeen met de installatie van jouw scooter of heb jij een C-tech met cdi en stuurunit in één, als deze uberhaupt bestaan?
Sorry voor de laten reactie
Nu heb ik wel te horen gekregen, dat de regelmodule van de elektrische oliepomp nauw samenwerkt met de cdi. Dus wanneer deze een storing geeft, het elektrische circuit ook ''afgesloten'' word.

Klopt dit verhaal, of is dit een broodje aap verhaal
 
Sorry voor de laten reactie
Nu heb ik wel te horen gekregen, dat de regelmodule van de elektrische oliepomp nauw samenwerkt met de cdi. Dus wanneer deze een storing geeft, het elektrische circuit ook ''afgesloten'' word.

Klopt dit verhaal, of is dit een broodje aap verhaal
Volgens mij klopt dit wel bij peugeot. Ik had namenlijk ook geen vonk en bij het vervangnw vaan de oliepomp dellorto cdi weer wel
 
Back
Top