Olie lekkage na openen kleppendeksel

Hengheng4T

New Member
Dames en Heren,

Na het stellen van de kleppen heb ik lichte olie lekkage onderaan bij de klep deksel

Na het opmerken ( druppel op grond) heb ik een nieuwe pakking op gedaan maar ter vergeefs.. ik ben beetje handig maar ik snap het niet.. het komt echt vanuit de deksel. Nooit probleem mee gehad enkel na het openen van de kap.

Nu is het een stuk minder, maar het “zweet” er nog uit..

Heb jullie kennis kunde en tips nodig.

Is een vloeibare pakking beter?

Gaat om een gy6 Killerbee vespa look a like 2018.

-Voor nieuwe pakking lekte het aardig met paar druppels op de grond.

-Na nieuwe pakking lekt het minder geen druppel op grond maar gezweet
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de deksel en het blok goed schoon gemaakt voor het plaatsen van de nieuwe pakking?
Als er bijvoorbeeld ergens een flinke korrel zand tussen zit gaat die zo lekken of zweten.

Ook goed kruislinks vast gedraaid? Dus eerst bvb links boven beetje vast, dan rechts onder, dan rechts boven enz .. Daarna pas helemaal vast draaien.

Draai je t spul wel vast genoeg? Een kleppendeksel mag best aardig strak namelijk. Niet kapot draaien natuurlijk, maar daarvoor moet je ook best wat kracht zetten.

Eneuh, als dit allemaal niet werkt kan het idd geen kwaad om er wat vloeibare pakking bij te spuiten.

Zorg dan wel dat het niet bij je kleppen terecht kan komen, gaat natuurlijk wat uitvloeien als je het vastzet


Love, beunbeun
 
Heb je de deksel en het blok goed schoon gemaakt voor het plaatsen van de nieuwe pakking?
Als er bijvoorbeeld ergens een flinke korrel zand tussen zit gaat die zo lekken of zweten.

Ook goed kruislinks vast gedraaid? Dus eerst bvb links boven beetje vast, dan rechts onder, dan rechts boven enz .. Daarna pas helemaal vast draaien.

Draai je t spul wel vast genoeg? Een kleppendeksel mag best aardig strak namelijk. Niet kapot draaien natuurlijk, maar daarvoor moet je ook best wat kracht zetten.

Eneuh, als dit allemaal niet werkt kan het idd geen kwaad om er wat vloeibare pakking bij te spuiten.

Zorg dan wel dat het niet bij je kleppen terecht kan komen, gaat natuurlijk wat uitvloeien als je het vastzet


Love, beunbeun

Daar zeg je me wat.. ik heb het als het goed is niet kruislinks vast gemaakt. Heb wel de randen van de deksel met remreiniger schoongemaakt maar met een vies doek geveegd..

Heb het idd aardig vast daar.

Raad je aan om alles opnieuw uit te voeren..

De pakking heb ik vandaar op gedaan kan ik die hergebruiken als ik de kap weer loshaal?

Hoor graag van je !
 
Daar zeg je me wat.. ik heb het als het goed is niet kruislinks vast gemaakt. Heb wel de randen van de deksel met remreiniger schoongemaakt maar met een vies doek geveegd..

Heb het idd aardig vast daar.

Raad je aan om alles opnieuw uit te voeren..

De pakking heb ik vandaar op gedaan kan ik die hergebruiken als ik de kap weer loshaal?

Hoor graag van je !
Tja... Het liefst gebruik je natuurlijk elke keer een nieuwe pakking.. Maar ik zou liegen als ik zou zeggdan dat ik dat ook altijd doe :D

Kijk alles ff goed na. Is de pakking nog goed of zit er een scheur in? Als die nog mooi is en je hebt geen andere liggen zou ik m persoonlijk gewoon terug zetten. Als die dan daarna nog lekt is het een ander verhaal.
Ook de oppervlaktes van je blok en deksel ff goed bekijken. Zijn ze schoon? Zit er geen scheur in t metaal ergens? Dikke kras of andere beschadiging?

Kruislinks vast draaien is met dit soort dingen vrij belangrijk omdat je anders het deksel in theorie een beetje krom kan trekken waardoor die niet goed sluit. Je wil de druk die de bouten geven gelijk verdelen over het hele oppervlakte. Pas as je er zeker van bent dat er niks meer kan krom trekken draai je de bouten echt helemaal vast, en dan dus nogsteeds kruislinks. Ik doe het zelf vaak in 3 fases. Dus ik raak elke bout 3 keer aan. Kost was extra tijd, maar wel verstandig om te doen.
Zou dat uit gewoonte gewoon bij alles doen... Bandjes, cylinders, kleppendeksels etc...
Ik doe het zelfs op de karterkap :D Maak er een gewoonte van, ga je geen spijt van hebben.

Eneuh, beetje extra vloeibare pakking blijft een optie eh ;D
 
Last edited:
Tja... Het liefst gebruik je natuurlijk elke keer een nieuwe pakking.. Maar ik zou liegen als ik zou zeggdan dat ik dat ook altijd doe :D

Kijk alles ff goed na. Is de pakking nog goed of zit er een scheur in? Als die nog mooi is en je hebt geen andere liggen zou ik m persoonlijk gewoon terug zetten. Als die dan daarna nog lekt is het een ander verhaal.
Ook de oppervlaktes van je blok en deksel ff goed bekijken. Zijn ze schoon? Zit er geen scheur in t metaal ergens? Dikke kras of andere beschadiging?

Kruislinks vast draaien is met dit soort dingen vrij belangrijk omdat je anders het deksel in theorie een beetje krom kan trekken waardoor die niet goed sluit. Je wil de druk die de bouten geven gelijk verdelen over het hele oppervlakte. Pas as je er zeker van bent dat er niks meer kan krom trekken draai je de bouten echt helemaal vast, en dan dus nogsteeds kruislinks. Ik doe het zelf vaak in 3 fases. Dus ik raak elke bout 3 keer aan. Kost was extra tijd, maar wel verstandig om te doen.
Zou dat uit gewoonte gewoon bij alles doen... Bandjes, cylinders, kleppendeksels etc...
Ik doe het zelfs op de karterkap :D Maak er een gewoonte van, ga je geen spijt van hebben.

Eneuh, beetje extra vloeibare pakking blijft een optie eh ;D
Geprobeerd wat jij zei. Zweet wat minder, maar nog aanwezig. Pakking zag er goed uit. Boutjes strak aangedraaid. 1 bout wilt bij vast nogwat meedraaien maar die uitdaging ga ik niet aan…

Hij is strak genoeg daar lekt hij ook niet

Lek komt wel echt vanuit de kap als ik de streep zo volg..

Zou de klep krom zijn evt.

Of gewoon lekker vloeibare pakking op kwakken rondom de bouten etc?

Of zeg je van bestel maar een nieuwe klep.

Hoor graag van je!!
 

Geprobeerd wat jij zei. Zweet wat minder, maar nog aanwezig. Pakking zag er goed uit. Boutjes strak aangedraaid. 1 bout wilt bij vast nogwat meedraaien maar die uitdaging ga ik niet aan…

Hij is strak genoeg daar lekt hij ook niet

Lek komt wel echt vanuit de kap als ik de streep zo volg..

Zou de klep krom zijn evt.

Of gewoon lekker vloeibare pakking op kwakken rondom de bouten etc?

Of zeg je van bestel maar een nieuwe klep.

Hoor graag van je!!
Vloeibare pakking proberen dan maar :D
 
Back
Top