olie lek tussen uitlaat en cil.... help

peep

Well-Known Member
mensen.. als ik een stukje heb gereden dan lekt mijn area olie en dan drupt dan bij de bocht van de uitlaat.. dit komt tussen de cilinder en de uitlaat vandaan.. iemand enig idee wat dr aan de hand is? pakking en alles aanwezig.. geen valse lucht oid... heel apart
 
Advertisement - register to remove this

uitlaatpoort is nog prima en flens ook niet kromgetrokken of wat dan ook.. dusj ik denk dat een deel van de cil. kop komt en een deel tussen cil en pijp vandaan komt.. ik heb nu mn cil. kop gefixt en het lijkt nu wel redelijk goed.. maar ik w8 wel ff af.. in ieder geval bedankt voor jullie reacties..
 
Dat spul kan overal vandaan komen, het druipt naar onder en daar zie je t op de grond vallen. Kan ook gewoon een slangetje van je oliepomp los liggen.
Is je uitlaatpakking, als je hem er ff tussenuit haalt, ook helemaal nat, vies en plakkerig van de olie?
 
t lekt nu wel vrij hevig en er ligt dan elke ochtend een klein plasje zwartolieachtig spul op de krant diek dr onder heb liggen.. t is togh gek dat dit tussen de uitlaatpoort en mondstuk van pijp (originele) vandaan komt..??
 
peep said:
t lekt nu wel vrij hevig en er ligt dan elke ochtend een klein plasje zwartolieachtig spul op de krant diek dr onder heb liggen.. t is togh gek dat dit tussen de uitlaatpoort en mondstuk van pijp (originele) vandaan komt..??


en dit weet je HEEL zeker ?
want he lijkt me errug stug als je er nieuwe pakkingen tussen gooid dat die dan nog blijft lekken ?
ligt het probleem niet ergens anders bijv. je carbje ?
 
Ik heb dit probleem ook, heb wel geen minarelli (maar morini) en hetzelfde gezeik. Pakking gewoon goed, olie komt gewoon uit de cilinder zetten en niet van boven ofzo. Geen idee hoe maar t gebeurt, als ik mn uitlaat erafhaal zit er olie in en op de bocht zit ook olie aan de buitenkant. Ben vrij desperate omdat niemand lijkt te weten hoe t komt en wat je er aan kan doen...
 
Heb hetzelfde gehad bij mn F-50 (ook Morini) en bij mij was de olie-toevoer slang geknapt bij het oliepompje, waardoor heel langzaam olie door liep.
Er kunnen geen plassen olie uit je cilinder komen, die gebruikt maar een minimum aan olie, en helemaal niets als je motor niet eens loopt.
Als je uitlaat vol olie staat wil je scooter oo niet goed starten, en begint hij als een get te roken zodra je uitlaat warm wordt.
 
Cipher said:
Heb hetzelfde gehad bij mn F-50 (ook Morini) en bij mij was de olie-toevoer slang geknapt bij het oliepompje, waardoor heel langzaam olie door liep.
Er kunnen geen plassen olie uit je cilinder komen, die gebruikt maar een minimum aan olie, en helemaal niets als je motor niet eens loopt.
Als je uitlaat vol olie staat wil je scooter oo niet goed starten, en begint hij als een get te roken zodra je uitlaat warm wordt.

hij rookt sowieso als een gek en idd kan het wel eens het oliepompje zijn..
 
Ik rij momenteel zelden omdat mijn kappen nog niet klaar zijn, alle olieslangen heb ik net vervangen en het ging even goed maar nu is het probleem weer terug net als tevoren. Ter illustratie, dit kwam uit de uitlaat na enkele maanden niet rijden.
L2437828.jpg


Let ook voor de gein op de uitlaatbocht....
 
Back
Top