NTT is niet helemaal 100%

m&m

:: Piaggio Rullezzz ::
Heej mensen,

Ik heb problemen met mijn Puch NTT...hij is voledig origineel, behalve dan dat de vario ring eruit is.

Probleem: Mijn NTT start altijd prima, maar als ik lkkr ga toeren valt ie na een paar km uit :S Ik krijg hem dan niet meer gestart. Dan w8 ik ongeveer 1 min. en dan start hij weer...weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

Ik hoor het hopelijk wel...greetzz Geert
 
Advertisement - register to remove this

heb ik ook gehad met m'n sfera rst......carburator ontregeld.

als je scoot stilvalt draai je direct je bougie eruit en kijk je naar de kleur en check je direct of ie ook vonkt.
check je carb en brandstoftoevoer ff
kijk verder je complete ontsteking ff na

succ6
 
m&m said:
Jah hij vonkt dan nog wel, en als je er een andere instopt start ie weer.

Maar als die caburateur ontregeld is, hoe krijg je hem dan weer goed?


als je motor loopt met een nieuwe bougie is het probleem toch opgelost???
kijk eerst ff je ontsteking helemaal na...en ga eventueel op zoek naar een reparatiehandleiding...die dingen zijn echt nuttig!

ik zou nog niet aan de carburateur gaan sleutelen.
 
Jah die andere bougie draai ik erin als ie uitvalt, normaal moet ik dan ff wachten met starten. Maar als ik er snel een andere bougie in draai doet ie het wel meteen...

IK zal de rest oowk ff na cheake
 
m&m said:
Jah die andere bougie draai ik erin als ie uitvalt, normaal moet ik dan ff wachten met starten. Maar als ik er snel een andere bougie in draai doet ie het wel meteen...

IK zal de rest oowk ff na cheake

hoe ziet je bougie eruit??
is je bougie ook nat zwart asgrijs of wit??



(bij mijn sfera was de vlotter los komen te zitten waardoor mijn carb overstroomde.Mijn bougie was toen zwart en zeiknat van de benzine.
Mijn uitlaat rookte toen ook behoorlijk.)
 
Last edited:
http://www.tmbbooks.be/nl/motm_Piaggiorep2.html


als je het geld ervoor over hebt....bestel deze manual

ik gebruik hem zelf ook!

kijk nogmaals je ontsteking en carburateur na :)

let bij de ontsteking ook ff op je grondplaat met de spoelen....
het is een piaggiokwaaltje dat die handel het nog wel eens wil begeven.
(eigen ervaring)

weerstandswaarden.....

pickup spoel : 100 tot 130 ohm
vliegwiel spoel : 930 tot 1030 ohm. opgewekte spanning ongeveer 250Volt bij 4000 RPM
bobine en cdi box zijn 1 geheel en is lastig na te meten.

ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
Last edited:
welke hittegraad bougy stop je er in

ik heb een piaggio ntt en ik heb ook ongeveer zo'n probleempje gehad en bij mij was de oplossing om inplaats van een ngk b9es een ngk b7es erin te draaien

ik wens je veel sukzes met het oplossen

m.v.g. r.pross
 
Back
Top