This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

NTT is niet aftestellen:(

Aerox2k

Well-Known Member
Ik heb dus een Piaggio NTT gekocht. Hij was omgebouwt naar een AC. Er zat het volgende onder:

MHR Rep 70cc AC
Shot
21mm
MHR Krukas met SFK c3/c4 lagers.

Dit was allemaal gemonteerd/afgestelt door Scootercare hilversum.

Omdat dit mijn standaard scooter wordt heb ik hem afgevoerd en het volgende eronder zitten:

Std cil ac (uitlaat poort uitgefreest)
Std uitlaat (expansiebuisje is verwijderd...)
17.5mm carb dell`orto (orgineel voor Aerox).

Het probleem is dat hij stotterd bij volgas. Dus ik dacht sproeier is te groot, ik check mijn bougie en die was zwart. Er zat maat 82 in. Ik heb er een 62 in gestopt maar nu presteerd is nog slechter bij half/gas verzuipt ie al (bwwooaappp). Daarna heb ik nog 88 geprobeerd zelfde resultaat. Gasnaald standaard in het midde maar heb ook het clipje een gleufje daar boven en onder gemonteerd.

Verder loopt ie fu hoog stationair hij rijdt gewoon weg zonder dat ik gas geef. Stationairschroef bijna helemaal uitgedraait maar daar reageerd ie niet op. Op me luchtschroef wel hoe meer ik hem indraai hoe hoger hij loopt als ik hem bijna helemaal uitdraai loopt ie rustig. En heb de schroeven niet omgedraait want links is lucht en rechts is stationair. Ohja hij start gewoon als ik me luchtschroef helemaal heb ingedraait met choke aan... Ik heb de carb enkele keren vervangen met een 12mm maar geen succes...

En de uitlaat rookt ook heeeeeeel erg(wel al ontkoolt).
Gasschuif zit wel helemaal onderin. Verder met powerfilter probeerd en std filter. Valse lucht weet ik niet maar dan moet he wel heel erg open staan want anders kan ie nooit zo raar lopen. De keering aan me variokant zit er nog goed in... moet me ontstekingskant nog ff checken.

ohja afstelling:

7.0 gr rollen
k-star witte trekveertjes
k-star rode drukveer (is dus niet gelijk aan MALOSSI ROOD!!!)

volgens me dealer waren dat de slapste trekveertjes en drukveer. Maar stond iets vaags op van 1000 rpm en geen precentage... kan niemand mij helpen??!?!?

Wie kan me helpen? En komt niet met kwestie van afstellen!

Zou als ik jou was is sproeier 78 of 80 proberen. En niet gelijk naar sproeiermaat 62. Een scooter rookt meestal als hij een tijdje heeft stilgestaan of als hij een te rijk mengsel heeft. Je moet gewoon meer proberen. Ik denk niet dat het valse lucht kan zijn.

stotteren kan liggen aan:

- water in je bougie dop.
- water in luchtfilter / carb
- massa slecht
- of een veels te grote sproeier.

maar ik zou als ik jouw was ff sproeier 70 erin zetten en dan kijken hoe die rijd.

soz zit een fout in me verhaal. Hij verzuipt bij volgas (bwoaaappp) verder is die 17.5mm eigelijk voro een aerox (een carb blijft toch universeel) en valse lucht weet ik niet heb me keeringen gecheckt aan beide kanten zag het er nog goed uit. En dit probleem had ik niet met de MHR 70 heb toen alleen de cil / uitlaat / carb gedemonteerd.

Verder heb ik de volgende sproeiers getest: 88/82/72/68/62