This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwsgroepen

Bij Planet iig niet het geval.
- max 7 dagen retency
- Volle bandbreedte +/- 450kbs

Gelukkig zit ik bij Planet Voor mij is het echt een criteria om te kiezen voor een ISP. Btw alle ISP connected by KPN kunnen via nova.planet.nl erop. Dus xs4all, hetnet, internetplusbellen, etc.etc.

Alles via FTD zoeken, NZB regelen dan downen maar. Titera dat autopack moet ik nog eens aan beginnen. Si volgewns mij wel handig.

Voor mensen die chello of iets dergelijks hebben, dus slecht op usenet komen via hun ISP, www.freenet.de Maak daar een account aan en je kan erop. Retentie is maar 1,5 dag, maar toch je kan erop.
 
Met torrents zit ik ook gewoon op 2,5 mb/s.
T is maar net waar je je torrents vandaan haalt.
En zoals Rudy al zei staat er ook heel vaak genukede zooi tussen de nieuwsgroepen. T is maar net waar je persoonlijke voorkeur ligt.

Alles wat via torrent "gereleased" wordt, is ook genuked dus ach dat zal weinig uitmaken.
ftp werkt gewoon verreweg het beste, is het snelste, en je hoeft er nieteens voor te betalen.......
 
Je moet alleen een blijvende goede zien te vinden, plus dat er nooit zoveel op staat als usenet.

Trouwens, het meest mooie van usenet vind ik gewoon dat ik zoveel voorbij zie komen, waar ik eigenlijk nooit naar op zoek was gegaan, maar wat ik wel wil hebben. Tis echt VEEL.
 
Alles wat via torrent "gereleased" wordt, is ook genuked dus ach dat zal weinig uitmaken.
ftp werkt gewoon verreweg het beste, is het snelste, en je hoeft er nieteens voor te betalen.......
FTP het snelste? Je neemt FTP wel heel breed want het ligt er maar net aan hoe snel de server is Usenet is gewoon voor elke provider op maximale snelheid downloaden als je een goed account hebt
 
Gelukkig zit ik bij Planet Voor mij is het echt een criteria om te kiezen voor een ISP. Btw alle ISP connected by KPN kunnen via nova.planet.nl erop. Dus xs4all, hetnet, internetplusbellen, etc.etc.

Ik gebruik zelf news.planet.nl. In de tijd dat ik ermee begon was nova een testserver en nog rete traag. Misschien is dat nu veranderd.

Ik ga vanmiddag weer een nieuwe 160GB schijf halen. Net als Sjoerd zit ik met hetzelde probleem. Ding staat gewoon dag en nacht te draaien en is fluisterstil.
 
FTP het snelste? Je neemt FTP wel heel breed want het ligt er maar net aan hoe snel de server is Usenet is gewoon voor elke provider op maximale snelheid downloaden als je een goed account hebt

Maar reken maar dat de FTP's waar hij het over heeft 100mbit zijn
En dat downd best lekker
Eweka ook hoor daar niet van.
Eweka kan je btw ook delen he, je mag 4 'lijntjes' totaal, maar die zijn niet ip gebonden, dus je kan 2 lijnen zelf gebruiken en dan kan iemand anders nog de andere 2 gebruiken(allebei dan dus ook de helft betalen, scheeld weer geld )
 
Ik krijg dus echt kriebels bij Maxtor. Dat neem ik NOOIT meer. Wat een pokke herrie maken die dingen. Ik heb nu een Seagate van 160GB voor 35 op het oog.
 
FTP het snelste? Je neemt FTP wel heel breed want het ligt er maar net aan hoe snel de server is Usenet is gewoon voor elke provider op maximale snelheid downloaden als je een goed account hebt

Zoals dennis al zegt zitten we natuurlijk op redelijke snelheden (100mbit of meer), en hebben de releases binnen een paar minuten na de pre (terwijl de meeste releases pas uren later op usenet komen).
Hoeveelheid zou ik niet zo zeker over zijn Sjoerd, natuurlijk staat op usenet meer (zooi) maar met een beetje goed archief heb je wel een +10Tb .
 
Ik krijg dus echt kriebels bij Maxtor. Dat neem ik NOOIT meer. Wat een pokke herrie maken die dingen. Ik heb nu een Seagate van 160GB voor 35 op het oog.

160 GB maar? :+

Ik heb nu voor me liggen een nog nieuwe WD3200JB (320 GB dus)... Ivm aankomende tentamens nog ff geen tijd voor gehad (en wil ik ook niet nemen) om hem erin te zetten. Dan kom ik op een totaal van:

Maxtor 160 GB (herrie ding en is recovered from crash, gebruik ik nu al dump ding)
WD 250 GB
WD 320 GB

Dus een totaal van 730 GB Daarvan wil ik dan die nieuwe 320 GB schijf reserveren voor alleen MP3's, ik heb nu namelijk zo'n 180 GB aan MP3. Dan die oude 250 GB formatten en nieuwe XP install erop. 160 GB ernaast als backup en voor DVD's tijdelijk ofzo.

Die WD3200JB kostte me btw 100 Euro, gewoon PATA en 8MB cache... Echt sneller is er niet in PATA helaas.
 

Maare, niet erg boeiend of die release er nou na 10 of 20 minuten op staat (veel vershcil zal er niet inzitten) net alsof je met luie aars 24/7 achter de PC zit te F5-en.
 
Sinds ik de combo Chello Extreme + Eweka heb, minimaal al 2TB aan troep opgeslagen, ga niet eens bedenken hoeveel ik wel niet heb gedownload + weggegooid.

Haal elke dag wel een paar seizoenen van verschillende series binnen.. als ik nu alles moet gaan kijken ben ik een jaar verder wss
 
Gebruik het nu sinds een weekje en ben er erg over te spreken. Simpel Orange abbo'tje + Eweka = 900 kb/s. Dat haal ik met torrents nooit, dan zit ik max op 500 kb en bij nieuwsgroepen is er gewoon veel meer te vinden.
 
Ik zit bij tweaknews, die was op t moment beter (langere retentie)

voor de mensen die nog een oude pc hebben staan... prop deze zo vol mogelijk met harde schijven en zet het ding in een netwerk.

Ik sla nu een nzb bestand op in een map op mijn andere pc (server)
hier staat (voor het download gedeeldte van de server) alleen Windows en newsleecher op geinstalleerd met auto-unpack.

Newsleecher kan je bij opties zo instellen dat hij in een bepaalde map constant kijkt naar nzb bestanden. Op het moment dat je daar dus een nzb bestandje opslaat (vanaf je eigen werk pc) begint hij dus te downloaden.

tegelijkertijd scant een programmatje auto-unpack elke 15 minuten in de map waar ik naar download. Als hij een archief ziet (download) die af is, gaat hij deze parren en daarna uitpakken naar een andere (opslag) harde schijf. Hierna verwijderd hij de gedownloade bestanden.

kortom, dat ding doet alles wat je normaal met de hand moet doen + je kan je "normale gebruik" pc uitzetten en je server (download pc) ergens achter in een hok zetten waar je hem niet hoort tijdens het slapen. Via extern bureaublad kan je de server benaderen, je hebt dus ook geen monitor + tobo + muis nodig als het eenmaal draait. Netwerk en stroom, dat is alles.

Ik hoop dat ik zo een beetje in normale worden heb uitgelegd
voor de mensen die wat verder zijn, ik heb de map waar ik nzb's opsla toegevoeg aan mijn ftp server. Dus ik kan overal ter wereld een opdracht naar mijn server sturen wat hij moet downloaden. Ik kan zelfs na het downloaden de bestanden via ftp weer naar me toe trekken.

Echt :W