Nieuwer I-get blok onder Vespa LX50

Cor_0182

New Member
Hey, ik heb even een vraagje want ik kom er echt niet goed uit.
Ik wil graag een vespa lx50 gaan kopen van marktplaats. De verkoper heeft deze lx50 erg mooi aangepast door allemaal vespa sprint onderdelen (voorvork, teller, velgen etc.) Erop te zetten. Deze verkoper heeft ook een nieuwer 4 takt Iget blok onder de vespa gezet. Deze loopt momenteel 30 met een afstandsbediening op begrensd. En onbegrensd 65.
De scooter staat op een blauw kenteken. Ik wil zelf een gele plaat; je moet immers toch al een helm op. Dan maar zo snel mogelijk gaan;).
Ik wil er een andere (brom) cdi in doen zodat deze netjes de toegestane snelheid kan. Als ik hem ga omkeuren, krijg ik er dan problemen mee dat er een ander blok onderzit? Ook als deze de toegestane snelheid gaat?
En zo ja, hoe kan ik dat oplossen?

Groetjes,

Cor van Kooten
 
Advertisement - register to remove this

Voor ik overging tot aankoop zou ik eerst even een belletje doen naar de RDW.
Dit blok hoort niet onder deze scooter, dus strikt genomen, voldoet deze scooter niet meer aan de typegoedkeuring waarmee deze brommer op de Nederlandse wegen is toegelaten.
Maw, strikt gezien mag de huidige eigenaar niet eens met deze snorfiets op de openbare weg en dan bedoel ik niet eens dat deze veel te snel rijdt.
Waarschijnlijk krijg je deze brommer dan ook nooit door een normale snorfiets naar brommer keuring maar moet eerst door een typegoedkeuring.
Dit is mijn zienswijze hierover, wat de RDW hierover denkt, ben ik wel nieuwsgierig naar, dus laat even iets weten?
 
Last edited:
Back
Top