Nieuwe scooter, welke?

buzz@ditech

Aprilia Sjeezer
Hee,

Aangezien ik een ongeluk met mijn scooter heb gehad, en zwaar kapot is :( zoek ik een nieuwe scooter.

Ik zit te twijfelen tussen:

Gilera Runner

Area 51

Beta Ark L.C.

Aprilia sr 50 Ditech (weer beviel me goed)

Malaguti Firerefox

De vraag aan jullie:

1. Welk scooter trekt standaard goed, of trekt met de begrensers eruit harder dan de ditech.

2. Welke gaat het hardst onbegrenst?

3. Welke heeft een goeie wegligging voor het betere bochten werk (banden + vering)

4. Welke scooter heeft het beste licht standaard, vindt ik wel belangrijk, want bij men sr stelde het niets voor...

En tot slot als laatste 5. Welke scooter raden jullie mij aan en waarom wel....

Alvast bedankt en sorry voor de spelfouten...

Greetz,

Advertisement - register to remove this

Ff een opsomming...

*Gilera Runner, vering is echt slecht, zithouding perfect, veel ruimte (zitruimte, bagage en benzinetank), stabiele scooter om op te rijden, standaard cilinder is volgens mij niet echt snel (varieert van '97 tot nu van zeer snel tot extreem traag), werkelijk alles is te krijgen qua snelle onderdelen, zuppah fijn sleutelen...

*Area 51, hoogwaardige vering, grote tankinhoud, laag zwaartepunt, problemen met uitwisselbaarheid uitlaten door vage frameconstructie, zeer snel te maken, vrij hoog gewicht, uitlaat niet geweldig volgens mij, standaard onbegrensd niet echt super...

*Beta Ark L.C., hoogwaardige vering, matige verlichting, aggressief uiterlijk, goede en mooie standaard uitlaat (tegenwoordig wel zwart gespoten), standaard onbegrensd zeker niet slecht, zeer snel te maken, zeer degelijk plaatwerk, moeilijk aan te sleutelen i.v.m. plaatwerk...

*Aprilia SR Ditech, kun je zelf het beste beoordelen...

*Malaguti F15 Firefox, relatief zwaar, zeer snel te maken, goede vering, vrij slecht imago (beetje een "turkenbak/patserbak"), standaard uitlaat is niet echt geweldig...

Persoonlijk zou ik een Ark L.C. of een Runner kiezen...

PS; vind je de NRG Mc^3 nix?

Greetz.

Harstikke bedankt Bart Nrg Mc2 voor je uitleg, hier heb ik wat aan.
Een nrg mc^3 vind ik niet echt mooi, de voorkant dan ik vind de scooter wat te smal. Een nrg mc^3 heeft toch ook brakke voorvering?

Greetz,

De veering van een f15 mag dan wel redelijk zijn, maar ik vind dat ik er wel ff bij kan zeggen dat ondanks dat (en misschien zelfs een beetje door die veering) de hele scooter naar mijn gevoel uit elkaar gaat trillen als je een beetje een vaartje maakt......je kan b.v. het dashboard al snel niet meer aflezen door de trillingen.
Verder ook zeer brak plaatwerk....en HELE slechte verlichting.
suc6.
Ik zou een ARK of een Renner nemen....

voor mij zou de keuze simpel zijn, als ik een scooter had die me zeer goed beviel, dan zou ik die gewoon weer nemen!

maw, waarom niet gewoon weer een nieuwe Ditech? Als je dezelfde prestaties weer wilt krijgen.... kan je het beste dezelfde scooter nemen, toch?

Thanx voor alle berichten.
Ik ga nu voor een area 51 of een runner of een ark of weer een ditech, de firefox is afgevallen.

Nu had ik een vraag trekt de area 51 onbegrenst + multivar een beetje of maakt dit niets uit? iemand ervaring ermee?
en als ik voor de area ga neem ik de zilveren metalic, rijden er tenminste niet zoveel van die sbk zie je overal....

Die ditech reed ook wel goed, maar zie je steeds meer komen, ik ben ook zo bang als de accu leeg is, kan je gaan lopen (omdat er geen kickstarter opzit). Toen ik men ditech had (onbergrensd) en sporte tegen een ark l.c. (onbergrensd) trok we alle bij even snel op, maar zijn top was iets hoger. Weten jullie hoe dit met een runner zit? Trekt die ook wel een beetje op onbergrend natuurlijk?

Ff nog een klein vraagje een multivar zogt toch voor het geleideker/beter optrekken van je scoot? en scheelt het veel :?
Alfast weer bedankt!

Area is zeer flex, maar je kunt wat problemen krijgen met uitlaten. De standaard uitlaat is echt brak, heb ik gelijk in een hoek gegooid, echt bagger.

Als je onbegrensd wilt gaan rijden moet je echt een Ark hebben, std uitlaat is relatief mooi, en de vering is beter dan die van een runner of nrg. Firefox is echt brak, ook de vering (itt wat Bart zei).

Dat jullie het over slechte vering van F15 hebben (en dus denk ik ook slechte wegligging) vind ik vreemd, een oud klasgenoot van me rijdt ook op zo'n ding en die gaat me toch een partij plat door bochten, lijkt me dus dat daar niet veel op aan te merken is.

Als je std onbegrensd wil rijden zou ik denk ik voor de Ark gaan -> mooie scoot, onbegrensd beter dan een onbegrensde Runner met (als je pech hebt) trage cilinder.

Effe nog over die Pia cilinders: is een bsg04 nou traaaaaaaag of is het 1 van de betere?

Ik zou denk ik de DiTech nemen. Hij is snel, mooi en zuinig. Misschien dat hij iets langzamer is dan een ARK, maar dat zal denk ik niet zo gek veel schelen. Dat van die verlichting is wel jammer natuurlijk. Hij zit ook lekker ruim en heeft standaard een mooie uitlaat.

Back