nieuwe rollen, grote dip

wilcoaerox

aerox&cr250
dag heren,

ik heb een aerox

ik wil er nieuwe rollen indoen maar dan heeft hij een dip tussen 55/60! soms komt hij eroverheen en trekt hij door tot 80 op de teller maar soms blijft hij ook steken. als hij blijft steken lijkt het ook alsof de vario niet teruggaat en dan trekt hij het 1e stukje ook moeilijk op! of je moet tijdje wachten!

mijn nieuwe rollen zijn 3.2 gram en mijn oude ook! ik heb niet het gevoeld dat ze te licht zijn!

gewoon standaart setup met laser x pro en fly clutch en zonder varioring

het zou fijn zijn als iemand mij kon helpen want ik kom er niet meer uit!

mvg
 
Advertisement - register to remove this

nee k gebruik geen sterkere drukveer, ik heb het met een gele geprobeert en de dip werd alleen maar erger! maar ik vind het raar hij zit heletijd op goed toerengebeid behalfe van 55 tot 60. maar zou ik nog lichtere rollen moeten proberen?

mvg
 
Onmogelijk dat een dip groter word met een sterkere drukveer... aangezien je zwaarder in rollen moet bij een sterkere drukveer.
Ik zou iig gewoon een sterkere veer erin proppen (wit en anders geel).
 
Onmogelijk dat een dip groter word met een sterkere drukveer... aangezien je zwaarder in rollen moet bij een sterkere drukveer.
Ik zou iig gewoon een sterkere veer erin proppen (wit en anders geel).

dat kan wel hoor , maar dan ligt het niet aan de veer maar aan de rest van de setup en dingen als shims etc.
 
Ik vind trouwens 3.2g rollen wel ERG licht, dit heb ik geeneens in mijn toerenbeuker zitten. ik denk dat je toch echt ff een iets strakkere drukveer moet proberen en je vario eens goed in elkaar zetten (ook alles goed schoonmaken) je hebt toch wel de shim tussen de glijbus en halfpoulie zitten?
 
ik snap het gewoon echt niet.
alles loopt soepen en ik weet zeker dat ik de vario goed in elkaar heb zitten.
nu maakt hij met deze 3.2 gram rollen waar hij eerst goed op liep overtoeren tot de 55 en daarna in de powerband. zoals ik al zei andere drukveer maakt het iets erger. ik heb ook al zwaardere rollen geprobeerd. (4Gram) helpt ook niet!
 
Back
Top