This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe Polini ontsteking.. wie weet de voor- en nadelen!

Izimo

SWEETIES!!!
Hallo beste mensen,

Heb laatst een Polini Evo ontsteking besteld in de veronderstelling dat het dus de Selletra versie was, kreeg vanmorgen het pakketje binnen en bleek het dus het nieuwe type te zijn.. Dus die versie met licht erop enzo.
Nu ben ik aan het twijfelen of ik deze moet houden of hem retour te sturen en op zoek te gaan naar de Selletra versie, want volgens mij zijn ze niet meer leverbaar, want iedere webshop verkoopt alleen dit nieuwe type.. wie kan mij vertellen of dit een goede danwel betere ontsteking is, enige voordeel dat ik me bedenk is dat ik nu mn accu bij iedere sprint gewoon bijlaad , maargoed mensen brand maar los

En gelieve mensen te reageren die ook verstand van zaken hebben
 
Ik heb me laten vertellen dat deze rotor ook incl. een curve is. De curve hier van weet ik niet, maar de curve van de oude polini ontsteking was iig. erg agressief bij lage toerentallen. Dit zorgde bij de oude iig. voor een vrij harde opname, en was dus ook best interresant voor de sprint. Of het bij deze versie ook zo is durf ik je niet te zeggen.

Wat in mijn ogen ook echt een voordeel is, is dat hij dus je accu gewoon bij laad. Nooit meer dat gekloot iig.

Enige nadelen van deze rotor zou ik zo 123 niet kunnen benoemen. Enkel dat hij misschien wel minder vermogen geeft. Ik zal binnenkort zo'n ding testen op m'n eigen hok, dan zet ik het hier wel even neer.
 
Nou kwam ik dus de nieuwe Italkit ontsteking tegen en deze is nu ook met een curve en zoals ik op de foto's kan zien, is het dezelfde cdi en bobine als de 'oude' Evo ontsteking... Ik ben serieus aan het twijfelen, omdat dus de 'oude' ontsteking (voor zover ik kan zien) overal vervangen is door deze..

Zou je mij kunnen pm'en als je deze getest hebt?
Het accu oplaad verhaal spreekt mij ook erg aan.. En het ding ziet er gewoon goed uit.
 
De ontsteking is erg compleet en ziet er zeer goed afgewerkt uit.

De rotor is iets zwaarder dan bijv. een HPI , maar dit moet weinig uitmaken volgens mij.

En DJ ,
Let me know wanneer je wil testen
 
Heb me gisteravond nog ff de handleiding doorgelezen en er is voor de normale scooter een voorontsteking en voor 70cc (Tuned) een andere voorontsteking.. verder heel duidelijk uitgelegd hoe alles aan te sluiten met foto's erbij.. nu moet ik alleen ff uitdokteren welke kabel ik richting m'n accu moet sturen zodat die deze bijlaad
 
Volges mij kan je je accu alleen met gelijk spanning bijladen. Daar heb je idd een Diodo brug voor nodig. Volges mij is de spanning die van dat ding afkomt gewoon wisselspanning.
Ik heb ook de oude polini ontsteking.. Dus als er getest word kan je hem er wel naast leggen oid voor een beetje concrete verschillen.
 
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar ik neem aan dat de verlichting ook gewoon gelijkspanning krijgt? .. En verschil tussen 'oude' ontsteking en deze is het uiterlijk al een verschil van dag en nacht
 
Dat is bij mijn selletra curve model ook . Ik heb verder geen info over de selletra rotor met curve , jammer genoeg . Als ik daar wel info over heb , hoor je het vanzelf Ismael :* .

Btw staat bij die selletra met curve nieteens een voorontsteking aangegeven die als richtlijn zou moeten dienen , dus dat moet ik maar zelf uit gaan zoeken , erg lekker gedaan bij selletra :|.
 


Grote vriend... had nog ergens eens genoteerd dat deze 3,1mm moest zijn bij de evo selletra rotor