Nieuwe ecu werkt niet

Wala

New Member
Hallo, ik heb een neco gpx 50 4t e4 met een sym motorblok, heb een nieuwe ecu gehaald van bobotech voor sym en peugeot e4 4t (dellorto 17289 onbegrensd) aangezien ik zelf ook een dellorto 17289 heb (van wat ik kan zien).

Ik heb het in gedaan, ik heb het proberen inlezen en van alles maar het gaat gewoon niet aan.

Af en toe gaat het aan maar zodra ik gas geef voel ik dat het een klein beetje werkt maar de wiel zelf draait niet.

Af en toe gaat die ook gewoon aan maar alleen als ik gas geef, de wiel zelf draait niet maar er wordt gas uitgestoot. En zodra ik die handel loslaat dan valt dat gewoon uit.

Als ik de oude ecu erin doe werkt die gewoon perfect.

Kan iemand mij misschien helpen? Ik kan het ook niet terugsturen. En ik denk dat ik de foute heb gekocht…
 
Advertisement - register to remove this

Had aan een vriend gevraagd waarom het niet werkte en hij zei tegen mij dat ik blijkbaar foute ecu had gekocht, maar ik heb nog een andere die begrensd is op 25 en die werkt gewoon perfect (allebei dellorto 17289). Misschien moest ik liever eentje van een gy6 halen?

En voor de webshop ja ik heb gemeld aan hun klantenservice dat het niet werkte en of het mogelijk was om terug te sturen en ze zeiden dat het niet mogelijk is voor elektronische onderdelen omdat “Omdat als er een storing of kortsluiting in je scooter zit, Het onderdeel beschadigd of kapot kan gaan”.

Kan ik misschien naar een garagist gaan om die ecu te herprogrameren? Of is dat illegaal om te doen als onderneming?
Post automatically merged:

Misschien is het ook de foute ecu maar waarom dat zou zijn weet ik niet, volgens diezelfde vriend van me is het omdat de mappings ofzo verschillend zijn bij onbegrensd en begrensde ecu’s‍♂️
 
Fijne webshop dus.
Wat was hun verklaring waarom het niet werkte dan?
Bij veel Webshops staat duidelijk bij dat bij Electronische onderdelen geen Garantie word gegeven je meer er op zetten .
Dus ..... Moraal van het verhaal ... voor zo iets de Scooter naar Locale Scooterzaak brengen , eventueel kaal ... mogen zij het voor een Tientje meer er op zetten .
 
Last edited:
Met beide ECU's naar een Neco dealer.
Wellicht kan hij de gekochte ECU herprogrammeren anders de originele wel.
Kan ik misschien naar een garagist gaan om die ecu te herprogrameren?

Wel even goed lezen voor je vragen stelt waar al een antwoord op gegeven is!

Het opvoeren zelf is niet strafbaar, deelnemen aan het verkeer met een opgevoerde brommer wel.
Maw, de dealer is niet strafbaar, jij wel als je erop gaat rijden.
 
Back
Top