nieuwe cilinder, wil niet meer starten

Nrg-Rox

voor sommige: Baum
ej mensen ik heb sinds paar dagen ene nieuwe cilinder, maar krijg hem niet gestart, ben ten einde raad.

ik reej eerst een dr 70 met hebo gara, 17,5 dellorto, multivar en hebo verst. kopp.

de dr is me vastgelopen( zuigerveertjes afgebroken en in de zuigerkop gaan zitten) gevolg zuiger kapot, vegen in de cilinder en cilinderkop kapot.

zuigerveren niet in carter gekomen maar gewoon in de cilinderkop en de zuiger ik kan namelijk stukjes zuigerveer in de zuiger en cilinder kop zien zitten

daarna wask ut zat me de dr en hebk me een malossi sport 50 gehaald.

scooter heeft altijd gewoon gestart tot de vastloper.

nu heb ik al diverse sproeiers geporbeert op de malossi maar start met geen van allen( 74, 80, 86, 90)

ook diverse bougies gespobeert maar helpt ook allemaal niet, je hoort wel dattie wil maar net niet kan, geporbeert zonder uitlaat te starten, komen er af en toe rook en dan weer vlammen uit de cilinder:S

uitlaat er weer op, komt er alleen af en toe ene klein beetje rook uit de uitlaat.

ja hij vonkt, dit hebk met eigen handen gevoeld


wat hebk gedaan?

nou vanaf warmloper nummer 1

zuigerveren vervangen en cilinder opgepoetst, dee het weer gewoon;)

toen reedk met een dr 70 en zx dronder, kreeg te weinig benzine, meteen grotere sproeier drin, deej ut weer perfect;)

daarna schuiver gemaakt en hebk me zx weggepleurt en hebo gara dronder gegooit ( met k*nker prop der nog in) met sproeier 90 drin liep goed trok alleen langzaam met lage top( 55 ) , zo paar dagen rondgetuft totk op werk prop had verwijder en vergeten sproeier te verwisselen want die lagen thuis( 10 km verderop) trug gereden van werk naar huis en warmloper nummer 2, zuigerveren gebroken, in de zuiger en cilinderkop gaan zitten, dr 70 weg kunnen gooien, paar weken later de malossi gekocht en erop gelegd, in eerste instantie sproeier 86, gebeurde niks, vanalles geprobeert diverse sproeiers( maten hierboven) benzine rechtstreeks in de cilinder laten lopen maar hielp niks.

wd 40 via cabrateur rechtstreeks in het blok gespoten maar dee ook niks.

dat was gister.

nu zoek ik echt dringend hulp want alsk hem vanavond nie aan de gang krijg bouw ik blok morgen weer helemaal vanuit niks op, dus splitsen, en weer in elkaar zetten.

ik ben echt ten einde raad, wie o wie kan mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Klinkt misschien raar, maar heb je je zuiger er goed inzitten, toen ik voor het eerst een cilinder monteerde (7 jaar geleden) gebeurde mij dit ook. Ding was niet aan te krijgen en toen hij eindelijk liep, haalde ik de 10km niet eens
 
Klinkt misschien raar, maar heb je je zuiger er goed inzitten, toen ik voor het eerst een cilinder monteerde (7 jaar geleden) gebeurde mij dit ook. Ding was niet aan te krijgen en toen hij eindelijk liep, haalde ik de 10km niet eens

ja mijn zuiger zit er goed in;) pijltje naar beneden( richting uitlaatpoort) is nml niet de eerste cilinder/zuiger watk monteer;)
 
ja mijn zuiger zit er goed in;) pijltje naar beneden( richting uitlaatpoort) is nml niet de eerste cilinder/zuiger watk monteer;)

Tja, ik begin altijd eerst simpel te denken, heb ooit eens een heel blok uit elkaar gehaald om erachter te komen dat de bougie kapot was, maar ja toen had ik nog 0,0 verstand van scooters... Maar goed, ik zal eens nadenken wat jou probleem kan zijn
 
Dat kun je helemaal niet voelen:rolleyes:
Je kunt misschien voelen dat de ontsteking werkt en dat je bougiekabel gaar is, vonken moet je zien, dus controleer dat eerst maar eens en kijk meteen ff of je bougie nat of droog is.


Hahah, je wil zeggen dat je dat niet kan voelen.
Moet je maar eens je hand of vingers bij de bougie houden als die uit de cilinder is en in de dop zit.
Bougietje tegen het frame en dan iemand laten kicken.
Moet je eens opletten :+

Iig voor T.S

Heb je de massa gecheckt?, kan zijn dat je een kabeltje moet leggen.
Het kan ook evengoed dat je de scooter staat te verzuipen of dat die niet wil starten door valse lucht :)

Controleer dat even.

Gr Rene
 
Hahah, je wil zeggen dat je dat niet kan voelen.
Moet je maar eens je hand of vingers bij de bougie houden als die uit de cilinder is en in de dop zit.
Bougietje tegen het frame en dan iemand laten kicken.
Moet je eens opletten :+
Dan heb je waarschijnlijk slechte massa, stroom kiest de weg met de minste weerstand.... Bobine -> Bougiekabel -> Bougiedop -> Bougie (Elektrode) ->(VONK) Massa.
Als je de bougie tegen een gelakt deel van je frame houd dan werkt dat als weerstand, een gedeelte zal dan door de lak gaan en een gedeelte door jou lichaam.
Ik heb vandaag nog een bougie vastgehouden terwijl die vonkte...niks aan het handje.

Ik kan je wel vertellen hoe je het nog beter kan voelen, maar dat is niet verantwoord, maar alsnog kun je NIET voelen of er een vonk overslaat tussen de elektrode van een bougie en massa (En dan heb ik het over het uiteinde van de elektrode, zoals een normale/goede bougie een vonk afgeeft).
 
ik denk eerder dat je bougie vet is geslagen door die wd40 die je erin hebt gespoten...
haal de bougie eruit en kick een paar keer en maak de bougie schoon en duw 'm er terug in...
haal dan je luchtfilter eraf en hou je hand op de lucht aanzuigslang, als je nu kickt voel je 'm aanzuigen..

blijf zo een hele lange tijd kicken ( als je cilinder goed in hebt gesmeerd met olie wil dit nogal een tijd duren ) en uiteindelijk hoor je dan dat hij 'door' wil komen, dan nog ff door kicken en uiteindelijk zal hij willen starten..

kijk ook ff in je vlotterbak of er wel benzine in zit, anders ff carb uitkuisen en filter in benzinetank misschien ff schoonmaken..
 
kank ook met nieuwe bougie proberen? en hij maakt massa;)

die tip van hand op cabrateur houden is goede tip thnx;)

hoeveel x kicken kan dit duren?

hoe klinkt dat doorkomen?

moet je hand volledig op cabr leggen waardie lucht aanzuigt of beetje openhouden?

en vlotterbak loopt goed vol;) niks mee aant handje;)
 
kank ook met nieuwe bougie proberen? en hij maakt massa;)

die tip van hand op cabrateur houden is goede tip thnx;)

hoeveel x kicken kan dit duren?

hoe klinkt dat doorkomen?

moet je hand volledig op cabr leggen waardie lucht aanzuigt of beetje openhouden?

en vlotterbak loopt goed vol;) niks mee aant handje;)


Als die doorkomt, hoor je hem roffelen.
 
bedankt, maar daar vraagk nie heen, als iemand antwoord heeft op me vragen, graag geven;)


Zijn een beetje domme vragen :*

Hoevaak moet ik kicken ?, Net zolang totdat dat ding van je loopt.. dat is toch logisch.:rolleyes:

Mja gewoon hand op de carb leggen helemaal afsluiten, half afsluiten e.d dit is gewoon proberen.

Wnr moet je stoppen met kicken > Als die loopt, of als je pijn in je voet krijgt :+
 
toenet ff geprobeert, maar zonder succes.

minimaal 50 x gekickt en cabr geheel afgesloten

hand helemaal nat van de benzine

weet iemand nog tips?

kan iemand me miss helpen met beetje sproeier richtlijn?:
heb nu 86 drin met de volgende setup:

malossi sport 50
dellorto 17,5
hebo gara
std membraan met carbonne klepjes
multivar ( 3.5 gram rol)
hebo verst. kopp.
 
3,5 gram rollertjes lijkt me errug weinig, dat hadden we bij een kameraad er ook in met evo50 en c20O-)

watergekoeld? heb je je koppaking er scheef op of plat gedrukt? lekt die mischien iets water in je kop. dat je bougie daarom mischien ook nat is?
 
3,5 gram rollertjes lijkt me errug weinig, dat hadden we bij een kameraad er ook in met evo50 en c20O-)

watergekoeld? heb je je koppaking er scheef op of plat gedrukt? lekt die mischien iets water in je kop. dat je bougie daarom mischien ook nat is?


Idd, koppakking kan verkeerd zitten, check eens of je überhaupt wel compressie heb. Als je geen compressie heb, kom je namelijk ook geen steek vooruit. Gewoon je vinger ff in je bougiegat douwen, en voelen of je vinger naar binnen word gezogen. Zou het misschien wel eens kunnen zijn (heb er niet superveel verstand van, maar daar heb ik wel eens last van gehad :))
 
Back
Top