This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

nieuwe bobine voor ngk bougiekabel

pandoriaantje

Pro bricoleur
ik heb mij een rode NGK race bougiekabel met bijhorende bougiekop aangeschaft voor m'n mbk spirit maar nu kom ik tot de vaststelling dat de bougiekabel in de originele bobine vastzit.

Nu is de vraag, kan ik hiervoor een afzonderlijk bobine kopen zonder bougiekabel (ik vermoed dat de originele bobine altijd met vaste bougiekabel is) en waar kan ik die (eventueel online) vinden?

Dan zit ie er wel heel vast ingedraaid hoor want ik krijg'm niet direct los.

Durf ook niet "te" hard aan draaien want als ie er echt niet uitkan wil ik'm ook niet kapot maken.

Als iem. mij met zekerheid zou kunnen zeggen dat ie los kan...
dit staat op de bobine: 3KJ-1007L (mocht het helpen).

Last edited:
als het goed is als je met een tang die kabel pakt en hem draait, dan moet het waarschijnlijk wel bijna in 1 keer gaan, maar stel je moet een een aparte bobine kopen dan maakt het tog niet uit als je deze sloopt?

kan er nog altijd iem. gelukkig mee maken eh (en nog wat geld terugvorderen)
Maar zoveel is zo'n ding nu ook weer niet waard dus zal er toch ff de tang op zetten dan...

Maar dan blijft de vraag nog, kan ik dan zomaar een vervang bobine kopen waar die ngk op past want voor ik deze eventueel kapot maak moet ik wel zeker zijn dat ik't kan fixen eh..

In elke std bobine zit de kabel vast, en je sloopt hem als je hem er probeerd uit te halen.
Vrijwel elke vervangingsbobine heeft daarin tegen altijd een losse kabel

Ik heb ori bobine en kon hem ook met een tang eruit draaien.. Probeer het gewoon, heel langzaam eraan te draaien, lukt het echt niet, ga je gewoon een vervangingsbobine halen, voordat je hem dalijk echt kapot maakt...
Wat is er trouwens met je ori bougiekabel en dop?

Groeten,
Gavin!

Er is niets aan de orig. maar ik moest toch wat spul online bestellen dus hebkek zo'n rode ngk ook maar laten meekomen. Staat wel leuk

De vraag blijft nu nog, Is dit standaard spul?
Dus kan ik gewoon bij m'n dealer ff vragen of die een vervang bobine heeft waar die ngk inpast want ik vermoed dat de originele altijd incl. bougiekabel zijn dan...?
Ik lijk niet direct een online shop te vinden die afzonderlijke bobines verkoopt, ofwel ben ik blind aan't worden

Last edited: