This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuw in de wereld van scooters. Uitleg gevraagd

RowanRotterdam

New Member
Hallo Allemaal,

Ik heb eerder een post geplaatst, waarschijnlijk te weinig info gegeven want ik kreeg geen response.

Ik heb een aantal weken geleden een scooter gekocht. Dit blijkt zoals jullie het noemen een ‘chineesje’ te zijn. Hij rijdt lekker en ziet er goed uit. Dus wat mij betreft prima. Nu ben ik me een beetje gaan verdiepen in opvoeren en tweaken van scooters.

Basis info:

Merk: Gusite
Model: GST50QT-2
Bouwjaar: 2024
Kilometerstand: 1066km
Max snelheid: 45


Ik wil de snelheid wat omhoog schroeven, en het comfort wat verbeteren. Ik merk dat het begrenzen de scooter niet ten goede komt.

Nu heb ik wat hulp nodig met het identificeren van onderdelen, en ik zou graag geadviseerd willen worden op hoe een euro 5 scooter op te voeren.

Ik heb foto’s genomen. Wellicht dat het zo beter is.

In een van de foto’s is een kabel omcirceld. Deze kabel kan los gemaakt worden. Mijn scooter kan dan hoger in toeren komen. Maar dan gaat mijn scooter enkele momenten stotteren en gaat het motorlampje aan.

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • IMG_6433.jpeg
    548.3 KB · Views: 15
  • IMG_6434.jpeg
    509.4 KB · Views: 15
  • IMG_6439.jpeg
    493.9 KB · Views: 14
  • IMG_6442.jpeg
    521.8 KB · Views: 15
Pfoe, ik zit niet echt in dat wereldje. Maar om te beginnen zal je even moeten kijken welke ECU er in zit, volgens mij kunnen er een aantal verschillende versies in zitten.

Er zijn hier ook wat mensen die er wat meer mee bezig zijn, die zullen zich vast ook nog wel laten zien.
 
Last edited:
Ik weet dat joey schaar zulke video's op zijn kanaal heeft voor opvoeren van injectie. Meschien is dat wat?
Is meestal een dure grap.
Sommige hebben nog een varioring maar die zit er alleen maar om overtoeren te voorkomen.
 
Joey Schaar doet alleen vespa/piaggio dus daar heb je niet bijster veel aan. Volgens mij hebben de meeste Chinese scooters een sensor tegen het koppelingshuis die de snelheid van de nokjes bepaalt en daardoor de snelheid weet en begrenst. Ik geloof dat mensen die nokjes op het koppelingshuis gewoon vlak slijpen zodat die sensor ze niet meer herkent en de snelheid hoger komt te liggen. Of dir bij euro 5 ook zo werkt durf ik niet te zeggen, mijn ervaring met dit type scooters is vrij beperkt. Vooral niet zomaar gaan slijpen dus totdat iemand die er meer ervaring mee heeft op je post gereageerd heeft haha
 
Klopt ik weet dat het alleen vespa en piaggio is maar gaat om het idee. Ik weet dat bij kymco euro 4 en 5 injectie gewoon via de ecu gaat (de meeste dan)
 
Sorry @C-Row, ik had de link niet gevolgd.

Bij sommige chineesjes is het gewoon ook een kwestie van een ontgrensde speedconverter plaatsen.
Daarom de link die @C-Row plaatste even klikken of gewoon even contact opnemen om te informeren wat de mogelijkheden zijn met jouw, enigsins onbekende, chinese scooter.

Ik had in iedergeval nog nooit gehoord van dit "merk".