Nieuw hier -> keuze scooter

MrSelected

Selected User
Hallo iedereen,

ik ben MrSelected en woon in Amsterdam, ik ga over een paar weken mijn certificaat halen en ben dus op zoek naar een scooter, als ik dit topic in het verkeerde sub-forum heb geplaatst wil ik alvast mijn excuses daarvoor aanbieden.

Ik heb niet echt een groot budget en spaar in feite voor een auto, maar scooters zijn de laatste tijd toch erg aantrekkelijk aan het worden en heb er wel zo een 500-1000€ voor over, het liefst zo weinig mogelijk. Is hier een redelijke scooter voor te kopen? Zoja, welke? En zijn er nog tips oid bij het bezichtigen van scooters in het algemeen? Zoals jullie lezen ben ik een erge n00b qua scooters.

Bij voorbaat dank,

MrSelected

Advertisement - register to remove this

mark_carbon_aer said:
jah precies...
ik ben 1.90 en het gaat makkelijk hoor op een aerox

Nou ik ben ook maar 1.80m en ik had ook last met de 'krappe' aerox. Verder vind ik de Aerox niet eens fijn rijden... Heel kort en als je eenmaal 85 km/u reed en je remde goed af leek het alsof je frame inkrimpte. De Runner rijd sowieso lomp. Vind een SR het fijnst rijden denk ik

mhrlover said:
met jou kan ik praten :D,,

in no time uitmekaar, kan overal goed, bij ,
Het is niet dat ik een neos heb, maar ik heb alleen met een neos dat je ook echt overal makkelijk bij kan zonder al je kappen te moeten demonteren. Tis AC dus alleen de kuipkap er onderuit en je kan je cilinder zo vervangen.

Ik knutsel vaak zat aan runners, aeroxjes en dergelijke en hier is het gewoon irritant dat er heel veel af moet voordat je kan vervangen of sleutelen waar je moet zijn :)

is wel een ditch werkt met met injectie, heef tuds ook een morini blok,
ik denk dat de meeste mensen hier leiver geen morini blok willen hebben,
puur om het feit dat het met een computer werkt, en kwa opvoeren redelijk "moeilijk" is

Ik heb de eigenaar van die SR gemaild en hij geeft heel onvolledig antwoord op mijn vragen, onvolledig genoeg om dáág te zeggen.

Deze zou qua opvoeren het beter zijn dan deze. Toch vind ik die tweede aantrekkelijker! Als hij 70 loopt vind ik het goed genoeg.

Zijn er nog meer nadelen bij een ditech? Bijv. qua betrouwbaarheid e.d.?

je moet ook kijken naar de km stand van een scooter, die zegt meer dan hoe de scooter er zelf uit ziet.

tussen de 15dz en de 20dz km moet je all snel aan revisie van belangrijke onderdelen gaan denken.

en dan koop je b.v een scooter met 17 dz km op de teller voor een leuk prijsje en dan rij je net 2 maanden lekker en beginnen de problemen.

en dan ben je veel verder van huis, reperatie kosten ( onderdelen vallen wel meej maar als je er zelf niks van snapt kost het je toch 40 euro per uur bij een dealer)

ik zou zelf naar een leuke scooter kijken, maar zou wel de volgende eisen stellen

minder dan 10dz km gelopen

niet all tegroote lak schade

geen speling op het voor of achter wiel

geen speling op het ballhoofd ( dat kan je merken door op de scooter te gaan zitten en vor voorrem in knijpen en de scooter naar voren en acter duwen, en als je dan een tik in het stuur voelt is het niet goed)

kijken of alle lichten het doen

en of alle sleutels er bij zitten en alle slotjes het wel goed doen

kijk of er geen ernstige beschadigingen op de volgende delen zitten, voorvork, carterdeksel, achterveer, uiteinde van de remhandels, want dit kan allemaal door schuivers, omvallen, ongelukken gekomen zijn. en niet iedreen verteld dat er altijd bij

Dat is een koopje:) Ziet er wel betrouwbaar uit. (Is wel luchtgekoeld, maar veel maakt dat niet uit). Ik woon zelf ook in Amsterdam en als ik jou was zou ik een heeel dik slot + schijfremslot kopen, en altijd ergens aan vast zetten (ook als je maar 3 minuutjes een winkel in moet)! Nog een tip: Ga niet voor ditech, niet veel goede verhalen over gehoord. :O

air2air said:
Dat is een koopje:) Ziet er wel betrouwbaar uit. (Is wel luchtgekoeld, maar veel maakt dat niet uit). Ik woon zelf ook in Amsterdam en als ik jou was zou ik een heeel dik slot + schijfremslot kopen, en altijd ergens aan vast zetten (ook als je maar 3 minuutjes een winkel in moet)! Nog een tip: Ga niet voor ditech, niet veel goede verhalen over gehoord. :O

die laatste link ziet er goed en betrouwbaar uit... en dat ook nog eens

voor een echte bodemprijs!:P

Back