Nieuw hier + gelijk vraagje over SF2

DylanKlumper

Well-Known Member
Hallo,
Ik lees hier al een tijdje mee, en nu vond ik het tijd om me aan te melden.
Ik ben Dylan Klumper, 16 jaar, kom uit Eefde (bij zutphen) en rij sinds oktober vorig jaar op een Speedfight 2 uit 2004. Vorig jaar het hele blok gereviceerd met snelle onderdelen.

Alleen nu heb ik sinds kort een klein probleempje, scooter blijft stationair lopen, maar zogou ik gas geef, valt hij uit, als ik dan de bougie eruit trek, is die bijna zwart, en droog. enig idee wat dit kan zijn? Bobine??

Alvast bedankt. Hier wat fototjes van me scoot.

GetAttachment.jpg


GetAttachment2.jpg


GetAttachment3.jpg


GetAttachment5.jpg


GetAttachment6.jpg


GetAttachment4.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me dan idd handig als ik eerst carb maar eens helemaal schoonmaak. hij vonkt nog wel, want kicken is lopen, en stationair doet hij nu verdacht goed lopen. normaal was het nog wel eens uitvallen, nu niet, blijft die verdacht mooi lopen, totdat ik gas geef. dat komt het bekende Bwoaaap.
 
Hij rijd weer! heb de carb. schoongemaakt, en gelijk even iets kleinere sproeier erin gedaan. rijd weer top! alleen nu ben ik wel een heel klein beetje uitgekeken op mijn ori. inlaat. Iemand nog een leuk 21mm inlaat setje te koop voor mijn speedfight???
 
ik wil meer koppel hebben, en rij met een 50snel, race krukas met race lagers, race vario en Reverse. dus mijn setup is redelijk snel, vandaar dat ik voor 21mm set wil gaan. de top is voor mij goed genoeg, alleen ik wil meer koppel hebben.
 
nou ik heb ook een 50snel hoor , rijd prima en goed snel ook nog ivm een MHR overrange.
ik wil ook iets sneller, kheb nu 6pk en wil mijn sito plus veranderen voor een yasuni R en een MHR vl membraan, dit kan goed uitkomen op een paar pk meer. dus s6 ermee
grtz scootergek.
 
6 pk? dat haal je ook uit een std cilinder..



een 21mm zal je weinig meer geven , een 50 snel bestaat niet voor peugeot , teminste niet 1 die daadwerkelijk sneller loopt dan dat je met de std cilinder zou kunnen , en laten we het maar niet hebben over kwaliteit dan..

verder , een reverse is ook niet echt een uitlaat waarvan ik zeg dat dat nou zo'n geweldig ding is..

als je bijv. op een Peugeot een Leovinci Navigator oid zet , dan heb je helemaal standaard behoorlijk wat koppel , waar je makkelijk wheelies mee kunt maken zelfs..

daarom snap ik ook niet waarom er zovelen zijn die zoveel geld besteden aan onzin dingen die 0,0 nut hebben 8P
 
Cillinder is wel degelijk een 50snel, van parmakit. en ik rijd ook met gemak andere scooters eruit, die gewoon std cilinder hebben, en die dan andere uitlaat en/of de rest hebben. maar ik wil meer koppel, en van 12 naar 21 moet dat gaan helpen, wil dus andere carb. spruitstuk, en ander membraam.

En die uitlaat, die gaat er sowieso onderuit, ben nu in 3 maanden, 3x aangehouden, en de laatste keer was ik hem 2 weken kwijt. dus wil een uitlaat die wat minder lawaai maakt. Yasuni R ofzo, dat moet ik nog even kijken.
 
17,5 vind ik niks, vriend van mij rijd met 17,5 op ori cilinder, en dat ding is goed afgesteld, maar dat je nou zegt van jezus dat ding heeft best wel koppel.. Echt niet!~valt reuze mee, andere vriend rijd met 21mm set op zijn beta, met 50snel, rijd super. 21 is niet te groot. kmoet alleen even het juiste setje vinden voor de mijne
 
Tja, een 50cc heeft nou eenmaal niet zoveel koppel als een 70cc. Met een carb verander je daar weinig aan, en zeker groter dan 17,5 is nutteloos. In de racerij rijden ze zelfs met 14/16mm als ik me niet vergis.
 
Racerij is het 19mm, op een speed etc dan nog wel.

Die 21 is echt teveel van het goede hoor, het kan goed zijn dat je vriend op een beta ark met horizontaal minarelli blok met 21 mm carb je vriend met een peugeot blok en 17 mm carb eruit rijdt. Het is dan ook een andere scooter, en al een heel ander blok. ;)
 
Back
Top